Ana içeriğe atla

Ural Havayollarının Tarlaya Acil İniş Gerçekleştiren A320’ne Ait Bilgiler Açıklandı

 

Ural Havayollarının Tarlaya Acil İniş Gerçekleştiren A320’ne Ait Bilgiler Açıklandı

0

12 Eylül 2023 günü U61383 Soçi – Omsk seferini yapan Ural Havayolları’na ait A320 tipi uçak teknik arıza nedeniyle tarlaya acil iniş yapmış uçakta bulunan hiç kimse yarlanmadan kurtulmuşlardı. İlk verilen bilgilerde teknik arızaya ait bilgi verilmediği için yayınlanan yazımızda paylaşamamıştık.

Yapılan açıklamada Pilotlar, Omsk’a yaklaşırken A320’nin yeşil hidrolik sisteminde bir arıza olduğunu bildirdi. Mürettebat hidrolik arızası nedeniyle Omsk havalimanının 2500m pistinin riskli olacağını değerlendirerek 3600m piste sahip Novosibirsk havalimanına yönelmeyi tercih etti. Arızalı bir yeşil hidrolik sistemle, uçak iniş sırasında burun tekerleği yönlendirmesinden yoksun kalacak ve aynı zamanda düşük fren performansına maruz kalacak, böylece daha uzun pist emniyetli bir şekilde manevra yapmak için ekstra mesafe sağlayacaktı.

Novosibirsk’e yönelen A320’nin yakıtı bitince yakıtı bitince şehrin yaklaşık 175 kilometre batısındaki bir tarlaya inmek zorunda kaldı. Uçakta bulunan hiç kimsede ciddi bir yaralanma yaşanmadı.

Novosibirsk’e yönelen A320’nin yakıtı bitince yakıtı bitince şehrin yaklaşık 175 kilometre batısındaki bir tarlaya inmek zorunda kaldı. Uçakta bulunan hiç kimsede ciddi bir yaralanma yaşanmadı.

Detaylı bilgi olmamasına rağmen Omsk’a yaklaşma esnasında iniş takımları açıldığında yeşil hidrolik sistem arızası meydana gelince açık iniş takımlarının yarattığı sürtünme nedeniyle planlanandan daha fazla yakıt harcandığı için yedek meydana varamadan yakıt bitmiştir.

Herhangi bir nedenle yedek meydana rota değişikliği yapılacağı zaman uçağın konfigürasyonu mutlaka dikkate alınmalı, yeni konfigürasyon durumuna göre yakıt hesabı yapılarak yedek meydana uçulmalı veya her türlü emniyet önlemleri alınarak varış meydanına iniş gerçekleştirilmelidir.

 

Emniyetli Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı