Ana içeriğe atla

Trafik Kazasında 2 Pilot Hayatını Kaybetti, Bir Diğer Pilot Hafif Yaralandı

 

Trafik Kazasında 2 Pilot Hayatını Kaybetti, Bir Diğer Pilot Hafif Yaralandı



Kaza, Arnavutköy Kuzey Marmara Otoyolu’nda  19 Aralık Salı günü


02.00 sıralarında meydana geldi. Araçta bulunan 3 pilottan 2’si olay yerinde hayatını kaybederken aracı kullanan pilot kazadan hafif yaralı olarak kurtuldu. Medyada yayınlanan haberlere ve açıklamalara göre aracı kullanan kişinin alkollü olması nedeniyle çıkarıldığı mahkemede tutuklanarak Marmara Kapalı cezaevine gönderildiği bilgisi paylaşıldı.

Öncelikle elim kazada yaşamını kaybeden pilotlara Allahtan rahmet kederli ailelerine ve camiamıza başsağlığı dileriz. Aracı kullanan yaralı pilota acil şifalar dileriz.

Her mesleğin kendisine özgü kuralları vardır, pilotluk mesleğinin en önemli kuralı bu mesleğe adım atacak kişilerin taviz verilmeyecek iş ve iç disipline sahip olmasıdır. Bu sayede sadece uçuş operasyonu süresince değil yaşamının her anında emniyet ve güven içinde hareket edebilecektir. Yaşanan bu acı olayın tekrarlanmaması için herkes kendine ders çıkarmalıdır.

Kokpit kabin tüm uçucu arkadaşlarıma küçük bir tavsiyede bulunarak yazımı tamamlamak isterim. Geçmişte de zaman zaman yaşanmış uçuş sonu eve dönerken aşırı yorgunluğa bağlı trafik kazalarında yaralanan ve hatta hayatını kaybeden arkadaşlarımız olmuştu. Uçuş dönüşü kendimizi iyi hissetmiyorsak bir toplu taşıma aracıyla evimize emniyetle ulaşmayı tercih edelim. YAŞAMI ŞANSA BIRAKMAYALIM.

Emniyetli Sağlıklı Yarınlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...