Ana içeriğe atla

Uluslararası Sivil Havacılık GünÜ

 

Uluslararası Sivil Havacılık Günü






Sivil havacılığın dünya genelinde emniyetli ve düzenli bir şekilde işlemesi amacıyla 1944 yılında kurulan Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO) tarafından Uluslararası Sivil Havacılık Günü, ICAO’nun 50. yıl dönümü etkinlikleri kapsamında 1994 yılında tesis edilmiştir. 1996 yılında, ICAO’nun girişimi ve Kanada Hükümeti’nin desteğiyle, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 7 Aralık’ı BM sisteminde resmen Uluslararası Sivil Havacılık Günü olarak kabul etmiştir.

Uluslararası Sivil Havacılık Günü’nün amacı, uluslararası sivil havacılığının Devletlerin sosyal ve ekonomik gelişimindeki önemi ve ICAO’nun Devletlerin işbirliği yapmasına ve gerçek anlamda küresel daha hızlı bir gelişme gerçekleştirmesine yardımcı olmadaki benzersiz rolüne ilişkin dünya çapında farkındalığın oluşturulmasına ve güçlendirilmesine yardımcı olmaktır.

BM ve dünya ülkeleri Gündem 2030’u benimsemiş ve küresel sürdürülebilir kalkınmada yeni bir döneme girmişken, küresel işbirliğinin lokomotifi olarak havacılığın önemine dikkat çekilmiştir.

ICAO Konseyi, her beş yılda bir, ICAO yıldönümlerine (2014/2019/2024/2029/vb.) denk gelecek şekilde, Uluslararası Sivil Havacılık Günü için özel bir yıl dönümü teması belirler. Bu yıldönümü yılları arasında, Konsey temsilcileri aradaki dört yıllık dönemin tamamı için tek bir tema seçerler.

Konsey, ilgili dönemde yer alan 2023 yılına kadar temanın “Küresel Havacılık Gelişimi için Yeniliğin Geliştirilmesi” olmasına karar vermişti.

Bazı ülkelerde Milli Havacılık günü kutlamaları söz konusudur. Örneğin 19 Ağustos ABD Ulusal Havacılık Günü olarak kutlanmaktadır. Amerikan Havacılık Öncülerinden Orville Wright’ın doğum günü olan 19 Ağustos, 1939’dan bu yana ABD Ulusal Havacılık Günü olarak kutlanmaktadır.

Ülkemiz havacılığına teknisyen, pilot, tasarlayarak uçak inşa eden mühendis, ilk sivil uçuş okulunu, ilk özel sektör havayolu işletmesini kuran Öncü Havacımız Vecihi Hürkuş’un herşeyi ile kendi ürünü olan Vecihi XIV’ü ilk uçurduğu gün olan 27 Eylül’ün Ülkemiz Ulusal Havacılık Günü olarak kutlanması Türkiyemiz için unutulmaz günlerden biri olarak tarihe geçecektir. Yetkililer bu konuda inisiyatif alırlarsa Türkiye Cumhuriyeti Havacılığı İlk Türk Sivil Uçağının göklerle buluştuğu günü hep anacak ve sonsuza dek kutlayacaktır.

Türk Sivil havacılığının gelişmesinde önderlik etmiş Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve aramızdan ayrılan tüm havacılarımızı saygı sevgi ve şükranla anıyoruz. Tüm havacılarımızın “Uluslararası Sivil Havacılık Gününü” içten kutlarız.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...