Ana içeriğe atla

AirlineRatings.com’a Göre Dünyanın En Emniyetli 25 Havayolu Sıralaması

 

AirlineRatings.com’a Göre Dünyanın En Emniyetli 25 Havayolu Sıralaması



2024 için dünyanın en emniyetli havayolları hangileri? Bu soru, özellikle Tokyo’daki trajik JAL (Japan Airlines)kazasının ardından havayolu yolcularının akıllarında ilk sıralarda yer alacaktır. Bir havayolu emniyeti ve ürün derecelendirme inceleme sitesi olan AirlineRatings.com, dünyadaki en emniyetli 25 havayolunun yeni sıralamasında bu sorunun cevabını paylaşıyor.

AirlineRatings.com, kendine özgü yedi yıldızlı derecelendirme sistemini kullanarak 385 havayolunun emniyet ve uçuş ürünlerini derecelendiriyor. Kuruluş, değerlendirmesini yaparken ciddi olaylar, yakın tarihli ölümcül kazalar, havacılığın yönetim ve endüstri organlarının denetimleri, sektör lideri emniyet girişimleri, uzman pilot eğitimi değerlendirmesi, filo yaşı ve daha fazlasını içeren çok çeşitli faktörleri göz önünde bulundurmaktadır. Ancak değerlendirmede kuş çarpması, türbülans yaralanmaları, hava koşullarının değişmesi ve yıldırım çarpması gibi havayollarının kontrolünde olmayan durumlar göz ardı edilmektedir.

Geçtiğimiz yıllarda site, en iyi 20 havayolunun listesini yayınlamıştı. Bu yıl ise listeyi en büyük ve en tanınmış taşıyıcıları 25 olarak tespit etti. AirlineRatings.com’un genel yayın yönetmeni Geoffrey Thomas bir röportajda, bu yıl bu havayolları arasındaki farklar çok küçük olduğu için ilk 25 işletmeyi seçtiklerini vurguladı.

Raporda 2024 için dünyanın en emniyetli havayolları aşağıdaki şekilde sıralandı.

2022’de de ilk sırayı alan Air New Zealand.2024 yılında da rekabette öne geçerek havayolu emniyeti ve operasyonel mükemmellikte yeni bir standart belirledi. Thomas, Air New Zealand’ın , pilot becerilerini test eden en zorlu hava koşullarında faaliyet göstermekte olduğunu, Wellington’un dünyanın en rüzgarlı havalimanlarından biri, Queenstown’un ise navigasyon açısından çok zor bir meydan olduğunu ifade etti. Air New Zealand’ın bir diğer ayırt edici özelliğinin ise Havayolunun en son teknolojiye odaklanarak uçaklarının bu açıdan son teknolojiye sahip olduklarını ilave etti.

Listede ikinci sırada 2023’te ilk sırayı kazanan Qantas yer almaktadır. Thomas, Air New Zealand ile Qantas arasındaki emniyet marjının çok küçük olduğunu ve ikisi arasındaki farkın sadece 1,5 puan olduğunu, Qantas’ın 2. Sıraya gelmesine sebep olan şeyin ise havayolunun 2024’te filo yaşının olduğunu söyledi.

Uluslararası taşıyıcılar en emniyetli havayolları listesinin başında yer aldılar. ABD’li taşıyıcılar arasında ilk 10’da yalnızca bir tanesi yer alabilmiştir. Alaska Airlines 10. sırada (Hava yolu, 2023’te sekizinci sırada yer almıştı, iki sıra geriledi). Hawaiian Airlines 21. Sırada(Havayolu 2023’te 12. sıradayken büyük bir düşüş yaşadı), American Airlines 22. sırada (2023’te 19. sıradaydı) ve United Airlines 25. sırada (2023’te 14. sıradaydı) yer aldılar.

Thomas, ABD’li taşıyıcıların sıralamalarının uçaklarının filo yaşı nedeniyle düştüğünü, ancak hepsinin büyük yenileme programları olduğunu ancak bunun sıralamalara yansımasının zaman alacağını söyledi.

Düşük maliyetli taşıyıcılar söz konusu olduğunda, Qantas’ın sahibi olduğu Avustralyalı havayolu Jetstar bir numarada yer almıştır. En üst sıradaki düşük maliyetli ABD taşıyıcısı Frontier, Southwest (dokuz numara), Sun Country (14 numara), Spirit (15 numara) ve JetBlue’yu (17 numara) geride bırakarak altıncı sırada yer aldığı görülmektedir.

2024 yılı için Dünyanın en emniyetli 25 havayolu işletmesi;

Air New Zealand, 2024 yılında dünyanın en emniyetli havayolu şirketi seçildi.

1. Air New Zealand

2. Qantas

3. Virgin Australia

4. Etihad Airways

5. Qatar Airways

6. Emirates

7. All Nippon Airways

8. Finnair

9. Cathay Pasifik Airways

10. Alaska Airlines

11. SAS

12. Korean Airlines

13. Singapur Airlines

14. EVA Air

15. British Airlines

16. THY (Türk Hava Yolları)

17. TAP Air Portugal

18. Lufthansa/ Swiss Group

19. KLM

20. Japan Airlines

21. Hawaii Airlines

22. American Airlines

23. Air France

24. Air Canada Group

25. United Airlines

2024 Yılının En Emniyetli 20 Düşük Maliyetli Havayolu İşletmeleri;

Jetstar dünyanın en emniyetli düşük maliyetli taşıyıcısı seçildi

1. Jetstar

2. Easyjet

3. Ryanair

4. Wizz

5. Norveç

6. Frontier

7. Vueling

8. Vietjet

9. Southwest

10. Volaris

11. flydubai

12. AirAsia Group

13. Cebu Pasifik

14. Sun Country

15. Spirit

16. Westjet

17. Jetblue

18. Air Arabia

19. Indigo

20. Eurowings

Havacılık sektöründe çeşitli kuruluşlar her yıl en emniyetli havayollarını çeşitli kıstasları dikkate alarak sıralamaktadırlar. AirlineRatings.com kuruluşu da aynı şekilde her yıl en emniyetli 20 havayolu işletmesini seçmekte ve yayınlamaktadır. 2024 yılı için yukarıda belirtildiği gibi 25 havayolu işletmesi sıralanmıştır. Listede görüldüğü gibi Ülkemiz Bayrak taşıyıcısı THY 2024 yılı için 16. Sırada yer almıştır. İlgilenenler için geriye doğru aynı kuruluşun en emniyetli 20 havayolu İşletmesi listeleri aşağıda verilmiştir.

2023 yılı en emniyetli 20 Havayolu İşletmesi

Qantas, Air New Zealand, Etihad Airways, Qatar Airways, Singapore Airlines, TAP Air Portugal, Emirates, Alaska Airlines, EVA Air, Virgin Australia/Atlantic, Cathay Pacific Airways, Hawaiian Airlines, SAS, United Airlines, Lufthansa/Swiss Group, Finnair, British Airways, KLM, American Airlines and Delta Air Lines.

2022 yılı en emniyetli 20 Havayolu İşletmesi

Air New Zealand, Etihad Airways, Qatar Airways, Singapore Airlines, TAP Air Portugal, SAS, Qantas, Alaska Airlines, EVA Air, Virgin Australia/Atlantic, Cathay Pacific Airways, Hawaiian Airlines, American Airlines, Lufthansa/Swiss Group, Finnair, Air France/KLM Group, British Airways, Delta Air Lines, United Airlines and Emirates.

2021 yılı en emniyetli 20 Havayolu İşletmesi

Qantas, Qatar Airways, Air New Zealand, Singapore Airlines, Emirates, EVA Air, Etihad Airways, Alaska Airlines, Cathay Pacific Airways, British Airways, Virgin Australia/Virgin Atlantic, Hawaiian Airlines, Southwest Airlines, Delta Air Lines, American Airlines, SAS, Finnair, Lufthansa, KLM, and United Airlines.

Yeni yılın ilk günlerinde yaşanan ve uçuş ekibinin mükemmel tahliyesi ile çok daha trajik bir sonucun önlendiği kazanın son olması, Ülkemiz havayollarının kendi kategorilerinde en üstte yer alması dileklerimizle,

Emniyetli Uçuşlar, Sağlıkla Güzel Bir Yıl Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...