Ana içeriğe atla

Alaska Havayolları, Havada Cam Patlamasının Ardından Boeing 737 Max 9 Uçaklarının Uçuşunu Durdurdu

 

Alaska Havayolları, Havada Cam Patlamasının Ardından Boeing 737 Max 9 Uçaklarının Uçuşunu Durdurdu




6 Ocak 2024 günü Alaska Havayolları, kalkıştan kısa bir süre sonra bir pencerenin gövdeden koparak ayrılması üzerine tüm Boeing 737 Max 9 uçaklarının uçuşunu durdurdu.



Alaska Havayolları’na ait Boeing 737 Max 9 uçağı 6 Ocak günü Portland, Oregon’dan kalktıktan kısa bir süre sonra acil iniş yapmak zorunda kaldı. Havayolu, 174 yolcu ve 6 mürettebat taşıyan uçağın emniyetli bir şekilde indiğini açıkladı.

Yolcuların verdiği bilgiye göre önce sol arkada büyük bir patlama sesi duyulmuş arkasından tüm oksijen maskeleri anında açılmış ve tüm yolcular maskelerini takmışlar.

Alaska Havayolları tarafından gönderilen bir açıklamada, Portland, Oregon’dan Ontario, Kaliforniya’ya giden 1282 sefer sayılı uçuşta, kalkıştan hemen sonra belirtilen olayın yaşandığı ve filodaki 65 Boeing Max-9 uçağının tamamının geçici olarak uçuşlarının durdurulduğu bilgisi verildi.

FlightRadar24 sitesinden alınan uçuş takip verilerine göre, uçak Cuma günü saat 17.07’de kalkıştan yaklaşık altı dakika içinde 16.000 feete (4.875 metre) tırmanmış daha sonra alçalmaya başlayarak Saat 17.26’da tekrar inişini emniyetle tamamlamıştır.



Federal Havacılık İdaresi (FAA), mürettebatın basınçlama sorununu bildirmesinin ardından uçağın emniyetli bir şekilde indiğini Ulusal Ulaşım Emniyeti Kuruluşu(NTSB) tarafından araştırmanın başlatıldığı açıkladı.

Ulusal Ulaşım Emniyeti Kurulu, X’teki paylaşımında, uçuşla ilgili olayın araştırıldığını ve güncellemeler belirlendiğinde yayınlayacağını belirtti. FAA kayıtlarına göre ilgili Boeing 737 Max 9 uçağı, üretim hattından kısa süre içinde çıktı ve sertifikasını iki ay önce almıştı. Boeing de daha fazla bilgi elde etmek için çalışıldığını ve soruşturmayı desteklemeye hazır oldukları bilgisini verdi.

Dün yayınlanan yazımda da değindiğim gibi MAX uçaklarında 2017 yılında üretim hattından çıkmalarından bu güne çok ciddi problemler yaşanmış, 2 ölümlü kaza ve sonrasında çeşitli problemlerin yaşanmaya devam etmesi, kamuoyunun MAX uçaklarının emniyeti konusunda tedirgin olmalarına sebep olmaktadır.

Bu problemin daha yüksek seyir irtifasında yaşanması halinde çok daha ciddi sorunların ortaya çıkması söz konusu olabilecekti. Bu yüzden sadece Alaska Airlines değil belki de tüm B737-9 MAX uçak ile operasyon yapan işletmelerin uçaklarını ilgili otorite tarafından olayın nedenleri ve düzeltici işlemleri açıklayıncaya kadar MAX 9 uçaklarının uçuşlarını durdurmaları emniyetli tarafta kalmalarını sağlayacaktır. Ülkemizde de Bayrak taşıyıcı THY işletmemiz THY’da B737-MAX uçakları bulunmaktadır.

Yaşanan bu ciddi olayın nedeni ve iyileştirici düzenlemelerin Boeing tarafından kısa süre içinde yayınlanmasını ümit ediyoruz

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı