Ana içeriğe atla

Alaska Havayolları, Havada Cam Patlamasının Ardından Boeing 737 Max 9 Uçaklarının Uçuşunu Durdurdu

 

Alaska Havayolları, Havada Cam Patlamasının Ardından Boeing 737 Max 9 Uçaklarının Uçuşunu Durdurdu




6 Ocak 2024 günü Alaska Havayolları, kalkıştan kısa bir süre sonra bir pencerenin gövdeden koparak ayrılması üzerine tüm Boeing 737 Max 9 uçaklarının uçuşunu durdurdu.



Alaska Havayolları’na ait Boeing 737 Max 9 uçağı 6 Ocak günü Portland, Oregon’dan kalktıktan kısa bir süre sonra acil iniş yapmak zorunda kaldı. Havayolu, 174 yolcu ve 6 mürettebat taşıyan uçağın emniyetli bir şekilde indiğini açıkladı.

Yolcuların verdiği bilgiye göre önce sol arkada büyük bir patlama sesi duyulmuş arkasından tüm oksijen maskeleri anında açılmış ve tüm yolcular maskelerini takmışlar.

Alaska Havayolları tarafından gönderilen bir açıklamada, Portland, Oregon’dan Ontario, Kaliforniya’ya giden 1282 sefer sayılı uçuşta, kalkıştan hemen sonra belirtilen olayın yaşandığı ve filodaki 65 Boeing Max-9 uçağının tamamının geçici olarak uçuşlarının durdurulduğu bilgisi verildi.

FlightRadar24 sitesinden alınan uçuş takip verilerine göre, uçak Cuma günü saat 17.07’de kalkıştan yaklaşık altı dakika içinde 16.000 feete (4.875 metre) tırmanmış daha sonra alçalmaya başlayarak Saat 17.26’da tekrar inişini emniyetle tamamlamıştır.



Federal Havacılık İdaresi (FAA), mürettebatın basınçlama sorununu bildirmesinin ardından uçağın emniyetli bir şekilde indiğini Ulusal Ulaşım Emniyeti Kuruluşu(NTSB) tarafından araştırmanın başlatıldığı açıkladı.

Ulusal Ulaşım Emniyeti Kurulu, X’teki paylaşımında, uçuşla ilgili olayın araştırıldığını ve güncellemeler belirlendiğinde yayınlayacağını belirtti. FAA kayıtlarına göre ilgili Boeing 737 Max 9 uçağı, üretim hattından kısa süre içinde çıktı ve sertifikasını iki ay önce almıştı. Boeing de daha fazla bilgi elde etmek için çalışıldığını ve soruşturmayı desteklemeye hazır oldukları bilgisini verdi.

Dün yayınlanan yazımda da değindiğim gibi MAX uçaklarında 2017 yılında üretim hattından çıkmalarından bu güne çok ciddi problemler yaşanmış, 2 ölümlü kaza ve sonrasında çeşitli problemlerin yaşanmaya devam etmesi, kamuoyunun MAX uçaklarının emniyeti konusunda tedirgin olmalarına sebep olmaktadır.

Bu problemin daha yüksek seyir irtifasında yaşanması halinde çok daha ciddi sorunların ortaya çıkması söz konusu olabilecekti. Bu yüzden sadece Alaska Airlines değil belki de tüm B737-9 MAX uçak ile operasyon yapan işletmelerin uçaklarını ilgili otorite tarafından olayın nedenleri ve düzeltici işlemleri açıklayıncaya kadar MAX 9 uçaklarının uçuşlarını durdurmaları emniyetli tarafta kalmalarını sağlayacaktır. Ülkemizde de Bayrak taşıyıcı THY işletmemiz THY’da B737-MAX uçakları bulunmaktadır.

Yaşanan bu ciddi olayın nedeni ve iyileştirici düzenlemelerin Boeing tarafından kısa süre içinde yayınlanmasını ümit ediyoruz

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...