Ana içeriğe atla

FAA, Boeing Ürünleri ve Üretimi Üzerinde Denetimini Artırıyor

 FAA, Boeing Ürünleri ve Üretimi Üzerinde Denetimini Artırıyor

12 Ocak 2023


Federal Havacılık İdaresi (FAA), yaklaşık 171 Boeing 737-9 MAX uçağının yere indirilmesi için kararlı ve acil eyleme geçmesinin ardından bugün, Boeing üretimi ve ürünleri üzerindeki gözetiminin derhal artırılması için yeni ve önemli eylemler duyurdu. Bu eylemler, FAA'nın Boeing'e, geçen Cuma günü Boeing Model 737-9 MAX'ta meydana gelen ve uçağın uçuş sırasında yolcu kapısı tapasını kaybettiği olay sonucunda FAA'nın şirket hakkında bir soruşturma başlattığını resmi olarak bildirmesinden bir gün sonra gerçekleşti.

Bugün açıklanan eylemler FAA'nın denetim süreçlerini içermektedir:

Boeing'in onaylanmış kalite prosedürlerine uygunluğunu değerlendirmek amacıyla Boeing 737-9 MAX üretim hattını ve tedarikçilerini kapsayan bir denetim planlanmış olup FAA'nın denetim sürecinin sonuçları, ek denetimlerin gerekli olup olmadığını belirleyecektir.


Boeing 737-9 MAX'ın hizmet içi etkinliklerinin daha yoğun şekilde izlenmesi.
Devredilen yetki ve kalite denetimi çerçevesinde emniyet risklerinin değerlendirilmesi ve bu işlevlerin bağımsız, üçüncü taraf kuruluşlar altına taşınmasına yönelik seçeneklerin incelenmesi sürece dahil edilmiştir.


FAA Yöneticisi Mike Whitaker, yetki devrinin yeniden incelemesinin ve ilgili emniyet risklerini değerlendirilmesinin zamanın geldiğini vurguladı. 737 MAX 9'un uçuşunun durdurulması ve son yıllarda belirlenen üretimle ilgili çok sayıda sorunun risklerinin azaltılması için her seçeneğe bakılmasının gerektiğini söyledi. FAA ayrıca Boeing'in denetimlerinin ve kalite sistemini denetlenmesi için bağımsız bir üçüncü tarafın kullanımının araştırıldığını açıkladı.

FAA dün, Boeing'in tamamlanmış ürünlerinin onaylı tasarımına uygunluğunu ve FAA düzenlemelerine uygun olarak emniyetli bir şekilde kullanılabilecek durumda olup olmadığını belirlemek için bir soruşturma başlatılacağını duyurdu. Bu durum Boeing'e yazılan mektupla bildirilmiş olup ilgilenenler için ekte sunulmuştur. 

Boeing 737-9 MAX'ın hizmete geri döndürülmesinin sürecini, uçan yolcuların emniyetli olmasının belirleyeceği belirtildi. 

 

Bir önceki yazımda belirttiğim gibi bundan sonra Boeing’in tüm üretim ve ürünlerinin FAA tarafından devamlı olarak göz altında olacağı ve bunun sonucunda üretim sürecinin daha emniyetli olacağı değerlendirilmektedir.

 

Emniyetli Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...