Ana içeriğe atla

Japon Sivil Havacılık Otoritesi tarafından Kule-Uçaklar Arası Telsiz Konuşmaları Çözümlemesi Paylaşıldı

 



Japon Sivil Havacılık Otoritesi tarafından Kule-Uçaklar Arası Telsiz Konuşmaları Çözümlemesi Paylaşıldı



Japonya Sivil Havacılık otoritesi, Tokyo Haneda Havalimanı’nda (RJTT) meydana gelen kazada Sahil Güvenlik uçağına kalkış izni verilmediği, JAL Airbus A350-900 uçağına 34R pistine iniş izni verildiğine ilişkin telsiz konuşmalarının çözümlerini paylaştı.

Paylaşılan kule konuşmaları çözümleri aşağıdaki tabloda verilmiştir;

Paylaşılan bu bilgilere göre kule tarafından JAL516 uçağına 34R pistine iniş müsadesi verilmiş, hemen sonrasında Sahil Güvenlik uçağına(JA722A) 34R pisti için C5 bekleme noktasına gitmesi talimatı verilmiştir.

Yetkililer tarafından yayınlanan kule iletişim tutanaklarına göre, kule ile Sahil Güvenlik uçağı arasındaki son iletişim, JA722A’nın “bekleme noktasına taksi” talimatlarını tekrarlamasıydı. Daha sonra telsiz konuşması kaydı yoktur. Dolayısıyla JA722A uçağı pilotunun talimatı anladığı ama bir nedenle C5 bekleme noktasını katederek piste girdiği görülmektedir. Doğru uygulama, Kule tarafından kendisine aktif piste girmesine izin verilene kadar C5 noktasında beklemesiydi.

Sahil Güvenlik uçağının bir gün önce meydana gelen şiddetli depremde etkilenen bölgeye yardım amaçlı uçuş yaptığı belirtilmiştir. Yazıyı hazırladığım ana kadar bu uçakta ikinci bir pilot olup olmadığı bilgisine ulaşılamamıştır. Pilotun yaşanan deprem nedeniyle psikolojik olarak etkilendiği ve bu nedenle talimatı doğru olarak tekrarlamasına rağmen piste giriş yaptığı değerlendirilmektedir.

Her şeye rağmen otorite tarafından detaylı bilgi verildikten sonra varsayımlarla değil gerçek bilgilerle değerlendirme şansımız olacaktır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı