Japon Sivil Havacılık Otoritesi tarafından Kule-Uçaklar Arası Telsiz Konuşmaları Çözümlemesi Paylaşıldı
Japon Sivil Havacılık Otoritesi tarafından Kule-Uçaklar Arası Telsiz Konuşmaları Çözümlemesi Paylaşıldı
Japonya Sivil Havacılık otoritesi, Tokyo Haneda Havalimanı’nda (RJTT) meydana gelen kazada Sahil Güvenlik uçağına kalkış izni verilmediği, JAL Airbus A350-900 uçağına 34R pistine iniş izni verildiğine ilişkin telsiz konuşmalarının çözümlerini paylaştı.
Paylaşılan kule konuşmaları çözümleri aşağıdaki tabloda verilmiştir;
Paylaşılan bu bilgilere göre kule tarafından JAL516 uçağına 34R pistine iniş müsadesi verilmiş, hemen sonrasında Sahil Güvenlik uçağına(JA722A) 34R pisti için C5 bekleme noktasına gitmesi talimatı verilmiştir.
Yetkililer tarafından yayınlanan kule iletişim tutanaklarına göre, kule ile Sahil Güvenlik uçağı arasındaki son iletişim, JA722A’nın “bekleme noktasına taksi” talimatlarını tekrarlamasıydı. Daha sonra telsiz konuşması kaydı yoktur. Dolayısıyla JA722A uçağı pilotunun talimatı anladığı ama bir nedenle C5 bekleme noktasını katederek piste girdiği görülmektedir. Doğru uygulama, Kule tarafından kendisine aktif piste girmesine izin verilene kadar C5 noktasında beklemesiydi.
Sahil Güvenlik uçağının bir gün önce meydana gelen şiddetli depremde etkilenen bölgeye yardım amaçlı uçuş yaptığı belirtilmiştir. Yazıyı hazırladığım ana kadar bu uçakta ikinci bir pilot olup olmadığı bilgisine ulaşılamamıştır. Pilotun yaşanan deprem nedeniyle psikolojik olarak etkilendiği ve bu nedenle talimatı doğru olarak tekrarlamasına rağmen piste giriş yaptığı değerlendirilmektedir.
Her şeye rağmen otorite tarafından detaylı bilgi verildikten sonra varsayımlarla değil gerçek bilgilerle değerlendirme şansımız olacaktır.
Emniyetli Uçuşlar Dileriz
Eyup Turşucu
Kaptan Pilot(E)
Kaza Araştırma Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder