Ana içeriğe atla

Japon Sivil Havacılık Otoritesi tarafından Kule-Uçaklar Arası Telsiz Konuşmaları Çözümlemesi Paylaşıldı

 



Japon Sivil Havacılık Otoritesi tarafından Kule-Uçaklar Arası Telsiz Konuşmaları Çözümlemesi Paylaşıldı



Japonya Sivil Havacılık otoritesi, Tokyo Haneda Havalimanı’nda (RJTT) meydana gelen kazada Sahil Güvenlik uçağına kalkış izni verilmediği, JAL Airbus A350-900 uçağına 34R pistine iniş izni verildiğine ilişkin telsiz konuşmalarının çözümlerini paylaştı.

Paylaşılan kule konuşmaları çözümleri aşağıdaki tabloda verilmiştir;

Paylaşılan bu bilgilere göre kule tarafından JAL516 uçağına 34R pistine iniş müsadesi verilmiş, hemen sonrasında Sahil Güvenlik uçağına(JA722A) 34R pisti için C5 bekleme noktasına gitmesi talimatı verilmiştir.

Yetkililer tarafından yayınlanan kule iletişim tutanaklarına göre, kule ile Sahil Güvenlik uçağı arasındaki son iletişim, JA722A’nın “bekleme noktasına taksi” talimatlarını tekrarlamasıydı. Daha sonra telsiz konuşması kaydı yoktur. Dolayısıyla JA722A uçağı pilotunun talimatı anladığı ama bir nedenle C5 bekleme noktasını katederek piste girdiği görülmektedir. Doğru uygulama, Kule tarafından kendisine aktif piste girmesine izin verilene kadar C5 noktasında beklemesiydi.

Sahil Güvenlik uçağının bir gün önce meydana gelen şiddetli depremde etkilenen bölgeye yardım amaçlı uçuş yaptığı belirtilmiştir. Yazıyı hazırladığım ana kadar bu uçakta ikinci bir pilot olup olmadığı bilgisine ulaşılamamıştır. Pilotun yaşanan deprem nedeniyle psikolojik olarak etkilendiği ve bu nedenle talimatı doğru olarak tekrarlamasına rağmen piste giriş yaptığı değerlendirilmektedir.

Her şeye rağmen otorite tarafından detaylı bilgi verildikten sonra varsayımlarla değil gerçek bilgilerle değerlendirme şansımız olacaktır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...