Ana içeriğe atla

Japonya Havayollarına ait A350 uçağı Haneda havaalanına inişte Piste Giren Sahil Güvenlik Uçağı ile Çarpıştı

 



Japonya Havayollarına ait A350 uçağı Haneda havaalanına inişte Piste Giren Sahil Güvenlik Uçağı ile Çarpıştı



Japon Havayolları(JAL)’na ait JA13XJ tescili A350-900 uçağı JL516 sefer sayısıyla Sapporo’dan Tokyo Haneda havalimanına gelmişti.



367 yolcu ve 12 mürettebatıyla sorunsuz bir uçuşla Haneda Havalimanı 34R pistine yaklaşan uçak piste inişi takiben piste girmiş bulunan Sahil Güvenliğe ait Bombardier DHC-8-300 uçağına çarpmış uçak tamamen durduktan sonra zaman geçirmeksizin tahliyeyi başlatan ekip 96 saniye içinde tüm yolcu ve mürettebat tahliyeyi tamamladı. Verilen bilgilere göre sadece hafif yaralanmalar olduğu bilgisine ulaşıldı. Ancak sahil güvenlik uçağındaki altı mürettebattan beşi hayatını kaybetti Pilot yaralı olarak kurtuldu.

Sahil Güvenlik uçağı Yeni Yılın ilk günü meydana gelen deprem nedeniyle depremde etkilenenlere yardım götürmek üzere Japonya’nın batı kıyısındaki Niigata havaalanına gitmek üzere kalkış için bekliyordu.


Bakanlık, çarpışmanın meydana geldiği pist dışındaki diğer 3 pistin saat 21.30 civarında yeniden açıldığını söyledi.

Henüz kazaya ilişkin bilgiler açıklanmadığı için kazanın nedeni hakkında konuşmak erken olacaktır. Buna rağmen bu kazadan alınacak ilk dersler hakkında birşeyler söyleyebiliriz. Kule – Pilot iletişiminde problem yaşanmış olabileceğini söyleyebiliriz. Bu nedenle dünyanın bir çok yerinde kaza olmasa bile “ramak kala” ciddi olaylar yaşanmaktadır. Uçuş operasyonun en kritik 2 safhasında yani kalkış ve iniş safhasında tüm taraflar çok dikkatli davranmalı, emin olunmadığında harekete başlamadan önce talimat tekrarlatılmalıdır.

Diğer konu ise böylesi bir kaza sonrasında Uçuş ekibinin hatasız ve mükemmel tahliyesi bu konudaki eğitimlerde örnek olarak gösterilecektir. Tüm ekip başarısından dolayı kutlanmalıdır. Belki de bu kazada alınacak diğer önemli bir derste uçaktaki yolcuların böylesi dehşetengiz bir olay sonrası soğukkanlı bir şekilde talimatları uygulamasıdır. Bu başarıda onların da çok ciddi payları var. Bir çok uçuşumuzda iniş sonrası yolcuların hemen ayağa kalkarak başüstü dolaplarını açmaları asla yapılmaması gereken bir davranıştır.

Yeni yılın ikinci gününde yaşanan bu kazanın son olmasını dileriz.

Emniyetli Uçuşlar

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...