Ana içeriğe atla

Japonya Havayollarına ait A350 uçağı Haneda havaalanına inişte Piste Giren Sahil Güvenlik Uçağı ile Çarpıştı

 



Japonya Havayollarına ait A350 uçağı Haneda havaalanına inişte Piste Giren Sahil Güvenlik Uçağı ile Çarpıştı



Japon Havayolları(JAL)’na ait JA13XJ tescili A350-900 uçağı JL516 sefer sayısıyla Sapporo’dan Tokyo Haneda havalimanına gelmişti.



367 yolcu ve 12 mürettebatıyla sorunsuz bir uçuşla Haneda Havalimanı 34R pistine yaklaşan uçak piste inişi takiben piste girmiş bulunan Sahil Güvenliğe ait Bombardier DHC-8-300 uçağına çarpmış uçak tamamen durduktan sonra zaman geçirmeksizin tahliyeyi başlatan ekip 96 saniye içinde tüm yolcu ve mürettebat tahliyeyi tamamladı. Verilen bilgilere göre sadece hafif yaralanmalar olduğu bilgisine ulaşıldı. Ancak sahil güvenlik uçağındaki altı mürettebattan beşi hayatını kaybetti Pilot yaralı olarak kurtuldu.

Sahil Güvenlik uçağı Yeni Yılın ilk günü meydana gelen deprem nedeniyle depremde etkilenenlere yardım götürmek üzere Japonya’nın batı kıyısındaki Niigata havaalanına gitmek üzere kalkış için bekliyordu.


Bakanlık, çarpışmanın meydana geldiği pist dışındaki diğer 3 pistin saat 21.30 civarında yeniden açıldığını söyledi.

Henüz kazaya ilişkin bilgiler açıklanmadığı için kazanın nedeni hakkında konuşmak erken olacaktır. Buna rağmen bu kazadan alınacak ilk dersler hakkında birşeyler söyleyebiliriz. Kule – Pilot iletişiminde problem yaşanmış olabileceğini söyleyebiliriz. Bu nedenle dünyanın bir çok yerinde kaza olmasa bile “ramak kala” ciddi olaylar yaşanmaktadır. Uçuş operasyonun en kritik 2 safhasında yani kalkış ve iniş safhasında tüm taraflar çok dikkatli davranmalı, emin olunmadığında harekete başlamadan önce talimat tekrarlatılmalıdır.

Diğer konu ise böylesi bir kaza sonrasında Uçuş ekibinin hatasız ve mükemmel tahliyesi bu konudaki eğitimlerde örnek olarak gösterilecektir. Tüm ekip başarısından dolayı kutlanmalıdır. Belki de bu kazada alınacak diğer önemli bir derste uçaktaki yolcuların böylesi dehşetengiz bir olay sonrası soğukkanlı bir şekilde talimatları uygulamasıdır. Bu başarıda onların da çok ciddi payları var. Bir çok uçuşumuzda iniş sonrası yolcuların hemen ayağa kalkarak başüstü dolaplarını açmaları asla yapılmaması gereken bir davranıştır.

Yeni yılın ikinci gününde yaşanan bu kazanın son olmasını dileriz.

Emniyetli Uçuşlar

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı