Ana içeriğe atla

Emniyet Genel Müdürlüğüne Ait Helikopter Gece Uçuşunda Düştü

 

Emniyet Genel Müdürlüğüne Ait Helikopter Gece Uçuşunda Düştü 




Emniyet Genel Müdürlüğü’ne ait Black Hawk Helikopteri 3 Şubat 2024 günü Hatay’dan Gaziantep’e gece uçuş şartlarında uçuş esnasında Gaziantep’e direkt 40 km uçuş mesafesindeki Nurdağı ilçesi Kartal köyü mahallesinde düşerek parçalandı. Kazada şu andaki bilgilere göre iki pilotumuz şehit oldular. Helikopterde görevli teknisyen polis memuru kardeşimiz yaralı olarak kurtuldu ve hastaneye kaldırıldı.

Bir kaza araştırma uzmanı ve geçmişinde helikopter pilotu olarak bu haberi vermenin yanı sıra yetkililere seslenmek isterim. Şu an için kazanın nedenini söylemek sadece cahillik olur. Umarım birileri bu konuda açıklama yapmaz. Helikopterde Uçuş Veri Kayıt(FDR) ve Kokpit Ses Kayıt(CVR) cihazları mevcutsa bu kazanın nedeni kaza araştırması neticesinde mutlaka ortaya çıkacaktır.

Bununla beraber konuyla bağlantısı olan yetkililere sormak istiyorum. Bu helikopter kış şartlarında yağışlı bir havada ve GECE ŞARTLARINDA hangi görevle Hatay’dan Gaziantep’e uçurulmuştur. Bu görev gündüz şartlarında yapılamaz mıydı? Bu sorunun cevabı “görev gündüz saatlerinde yapılabilirdi” olduğu takdirde, kaza araştırma raporunda “organizasyon Hatası”ilk madde olarak yer almalıdır. Görev öncesi uçuşa ait tehdit ve riskler öngörülmeli ve ondan sonra karar verilmelidir. Pilotlar “o uçuş için son karar verebilen KİŞİ olmalıdır” bu inisiyatif onlara verilmeli ve asla zorlanmamalıdır.

Sivil hava aracı kazaları Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi tarafından araştırılmakta ve raporları son 2 yıldır kamu oyu ile paylaşılmaktadır. Umuyoruz bu kazaya ait Kaza Raporu kamu oyu ile paylaşılır ve tüm helikopter işletmeleri de bu derslerden faydalanma imkanını bulurlar.

Kazada yaşamını yitiren Şehit Pilot kardeşlerime Allah’tan rahmet, yaralı teknisyen kardeşimize acil şifalar, geride kalan ailelere sabırlar ve havacılık camiamıza başsağlığı dileriz. Mekanları cennet olsun.

Tüm Pilotlarımıza Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak