THY B777 Uçağı, 20 Nisan 2024 Günü Tokyo Haneda Havalimanında Yanlış Piste Yaklaştığı İçin Kule tarafından Pas Geçirildi
THY B777 Uçağı, 20 Nisan 2024 Günü Tokyo Haneda Havalimanında Yanlış Piste Yaklaştığı İçin Kule tarafından Pas Geçirildi
22 Nisan 2024 günü İstanbul Havalimanından Tokyo Haneda Havalimanına TK198 uçuşunu gerçekleştiren TC-JJT tescilli THY Türk Hava Yolları Boeing 777-300 uçağına, Haneda Havalimanı 22 pistine (B pisti) yaklaşma ve iniş izni verilir, ancak TK198 23 pistine (D pisti) yaklaşmaya devam eder. Hava Trafik Kontrolörü, uçağa, pas geçme talimatı verir. Uçak daha sonra 23 pistine (D pisti) yaklaşmaya serbest kılınır. Yaklaşık 25 dakika sonra başka bir emniyetsizlik yaşanmadan 23 pistine iniş gerçekleştirilir.
Japonya Ulaştırma Bakanlığı tarafından, TK198’in B pisti yerine D pistine yaklaşması ve ATC tarafından pas geçirilmesi olayının araştırıldığı açıklaması yapılmıştır.
Japon medyasında yer alan diğer bir haberde 22 Eylül 2023’de de THY’nın TK199 seferi için Haneda Havalimanı’ndan kalkış yapan uçak gürültü önlenmesi amaçlı tasarlanmış rotadan ayrılarak Tokyo şehir merkezinin üzerinde uçtuğu bilgisi verilmiştir. Olay ilgili otorite tarafından incelemeye alınmıştır.
Şekilde siyah kesik çizgiler kalkış sonrası takip edilmesi gereken rota, Kırmızı çizgi ile belirtilen ise uçağın kalkış sonrası takip ettiği rotadır.
Pilotların, kalkış ve yaklaşmada kendilerine verilen talimatlara uygun şekilde uçmaları beklenir. Kontrolsüz şekilde bunun dışına çıkmaları halinde kural dışı ve emniyetsiz olarak değerlendirilirler. 2 Ocak 2024 günü JAL HY’na ait A350 uçağı Haneda Havalimanı 34R pistine inişi sonrasında, verilen talimatı yanlış değerlendirerek piste giren DHC-8 uçağına çarpması sonucu her iki uçak tamamen yanmış ve DHC- 8 uçağındaki 6 kişiden 5 kişi yaşamını kaybetmiştir.
Havacılıkta emniyet anlayışında, yaşanan olaylar ciddiyetine bakılmaksızın daha sonra yaşanabilecek çok ciddi olay ve kazaların “ÖNCÜLLERİ” olarak değerlendirilmelidir. Bu olayların nedenleri tespit edilip tekrarını önleyecek önlemler alınmadığı takdirde kaza yaşanması sürpriz olmayacaktır. Emniyet birimlerinin öncelikli görevi uçuşlarda yaşanan hatalı uygulamaları tespit ederek ciddi olay ve kazaları önlemektir.
Emniyetli Uçuşlar Dileriz
Eyup Turşucu
Kaptan Pilot(E)
Kaza Araştırma Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder