Ana içeriğe atla

IndiGo ve Air India uçakları, Mumbai’de ayrım kaybı yaşadı

IndiGo ve Air India uçakları, Mumbai’de ayrım kaybı yaşadı



Hintli yetkililer, 8 Haziran’da Mumbai’de meydana gelen ayrım kaybı olayını araştırıyorlar. Mumbai kule görevlisi tarafından Air India uçuş 657’nin Mumbai’nin 27 pistinden kalkışına izin verilirken, IndiGo uçuş 5053’ün aynı anda iniş yapmasına izin verildi. Her iki uçaktan alınan ADS-B verilerine göre, uçakların birbirine en yakın olduğu noktada aradaki mesafe 1.671 feet olarak tespit edildi.

Olaya ait videoyu aşağıdaki sekmeden izleyebilirsiniz.

Uçak bilgileri

Her iki uçak da Airbus A320-251N tipinde olup, Air India’nın VT-RTS’si, Mart 2024, IndiGo, VT-ISV’yi ise Temmuz 2021’de teslim alınmıştı.

ADS-B verileri bize ne söylemektedir?

Olay bildirildikten sonra Flightradar24 her iki uçaktan da ADS-B verilerini alarak tüm ayrıntılar dikkate alınarak aşağıdaki analiz ve görüntüler oluşturulmuştur.

Air India A320 neo uçağı 00:45:05 UTC’de 26 pistinden kalkışa başladığında, IndiGo A320neo uçağı yaklaşık 5.700 feet uzakta yaklaşmaya devam etmekteydi. 00:45:27’de Air India 90 knot yer hızına ulaştığında, IndiGo piste temas etti.

ADS-B verilerine göre İki uçak arasında kaydedilen en yakın mesafe, 00.45.39’da 1.671 fit olarak tespit edildi. O esnada Air India hâlâ yerdeydi ve bu noktada IndiGo henüz havadaydı.

Saat 00:45:39’da uçaklar arasında 1.679 feet mesafe varken AirIndia burun tekerleği havada pistten ayrılmak üzereydi. Üç saniye sonra IndiGo piste temas etti.

Yaşanılan olay çok ciddi emniyetsizlik yaratan bir olay olup Hindistan Sivil Havacılık Otoritesinin ilgili birimleri tarafından incelenmektedir. Konuya ilişkin rapor yayınlandığında sizlerle paylaşılacaktır.

Her ne kadar ilk bakışta ATC hatası gibi görülmekle beraber yaklaşmakta olan trafiklerin inecekleri pistin inişe müsait olup olmadığını devamlı izlemeleri gerektiğinde emniyetsiz görmeleri halinde pas geçme için ATC’i uyarmaları emniyetli sahada kalmaları açısından çok önemlidir.

Tüm havacılık sektörü çalışanlarının Bayramını ve Babaların Babalar gününü kutlar,

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...