Ana içeriğe atla

İran Cumhurbaşkanını Taşıyan Helikopter’den Haber Alınamıyor

İran Cumhurbaşkanını Taşıyan Helikopter’den Haber Alınamıyor



İran Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi Aras Nehri üzerinde İran ve Azerbaycan tarafından ortaklaşa inşa edilen üçüncü baraj olan Qiz Qalasi’nin açılış törenine Azeri mevkidaşı İlham Aliyev ile katılmıştı. Tören sonrası 3 helikopter Tebriz’e gitmek üzere havalanmış, iki helikopter Tebriz’e ulaşmasına rağmen CB’nını taşıyan helikopter gelmeyince arama çalışmaları başlatılmıştı.

İran devlet medyası, Ebrahim Raisi’nin yanında İran Dışişleri Bakanı Hüseyin Emir Abdullahiyan, İran’ın Doğu Azerbaycan Eyaleti Valisi Malek Rahmati ve İran’ın Dini Lideri Ali Hamaney’in Doğu Azerbaycan temsilcisi Ayetullah Muhammed Ali Ali Haşim’in bulunduğunu ve helikopterin İran’ın kuzeybatısındaki Varzaqan yakınlarındaki bir ormana lokal saat ile yaklaşık 12.45’de “sert iniş”yaptığı bilgisini paylaştı.

İran Kızılayı bölgeye 40 ayrı ekip konuşlandırdıklarını açıkladı. Ekipler şu an itibariyle bölgeye ulaşmasına rağmen helikopterin düştüğü noktaya henüz ulaşılamadığını, bunun nedeninin ise zorlu hava koşulları olduğunu belirttiler.

Yoğun sis de dahil olmak üzere olumsuz hava koşullarının kurtarma çalışmalarını engellediği belirtilmektedir.

İran Başkan Yardımcısı Mohsen Mansouri, ülkenin yarı resmi FARS haber ajansına yaptığı açıklamada, İranlı yetkililerin Pazar günü düşen helikopterden haber  alınmasından bu yana Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi ile aynı helikopterde iki kişiyle görüştüğünü söyledi. Mansouri, yetkililerin kazadan kısa bir süre sonra bir yolcu ve uçuş ekibi üyesiyle “birkaç kez” temasa geçmesi nedeniyle, “Olayın ciddi olmadığı anlaşılıyor” dedi.

Helikopter 1981’de hizmete giren Bell 412 modeli olup 2 motorludur ve ana rotoru 4 pallidir.

İran kaynaklarınca helikopterin ne olduğuna dair kesin bir açıklama yapılmamıştır. Bilgiler netleştiğinde ve net açıklama yapıldığında okuyucularımızla paylaşılacaktır.

Bölgede yoğun sis olması nedeniyle olaya düşük görüş şartlarının sebep olduğu değerlendirilmektedir.

Helikopter pilotları görerek şartlarda uçuşlarda görüş şartları düşmeye başladığında vakit geçirmeden uygun şekilde geriye dönerek uygun bir yere iniş yapabilme yeteneğine sahiptirler. Dolayısıyla böylesi durumlarda riske girmeden doğru kararı vermek çok önemlidir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...