Ana içeriğe atla

İran Cumhurbaşkanını Taşıyan Helikopter’den Haber Alınamıyor

İran Cumhurbaşkanını Taşıyan Helikopter’den Haber Alınamıyor



İran Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi Aras Nehri üzerinde İran ve Azerbaycan tarafından ortaklaşa inşa edilen üçüncü baraj olan Qiz Qalasi’nin açılış törenine Azeri mevkidaşı İlham Aliyev ile katılmıştı. Tören sonrası 3 helikopter Tebriz’e gitmek üzere havalanmış, iki helikopter Tebriz’e ulaşmasına rağmen CB’nını taşıyan helikopter gelmeyince arama çalışmaları başlatılmıştı.

İran devlet medyası, Ebrahim Raisi’nin yanında İran Dışişleri Bakanı Hüseyin Emir Abdullahiyan, İran’ın Doğu Azerbaycan Eyaleti Valisi Malek Rahmati ve İran’ın Dini Lideri Ali Hamaney’in Doğu Azerbaycan temsilcisi Ayetullah Muhammed Ali Ali Haşim’in bulunduğunu ve helikopterin İran’ın kuzeybatısındaki Varzaqan yakınlarındaki bir ormana lokal saat ile yaklaşık 12.45’de “sert iniş”yaptığı bilgisini paylaştı.

İran Kızılayı bölgeye 40 ayrı ekip konuşlandırdıklarını açıkladı. Ekipler şu an itibariyle bölgeye ulaşmasına rağmen helikopterin düştüğü noktaya henüz ulaşılamadığını, bunun nedeninin ise zorlu hava koşulları olduğunu belirttiler.

Yoğun sis de dahil olmak üzere olumsuz hava koşullarının kurtarma çalışmalarını engellediği belirtilmektedir.

İran Başkan Yardımcısı Mohsen Mansouri, ülkenin yarı resmi FARS haber ajansına yaptığı açıklamada, İranlı yetkililerin Pazar günü düşen helikopterden haber  alınmasından bu yana Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi ile aynı helikopterde iki kişiyle görüştüğünü söyledi. Mansouri, yetkililerin kazadan kısa bir süre sonra bir yolcu ve uçuş ekibi üyesiyle “birkaç kez” temasa geçmesi nedeniyle, “Olayın ciddi olmadığı anlaşılıyor” dedi.

Helikopter 1981’de hizmete giren Bell 412 modeli olup 2 motorludur ve ana rotoru 4 pallidir.

İran kaynaklarınca helikopterin ne olduğuna dair kesin bir açıklama yapılmamıştır. Bilgiler netleştiğinde ve net açıklama yapıldığında okuyucularımızla paylaşılacaktır.

Bölgede yoğun sis olması nedeniyle olaya düşük görüş şartlarının sebep olduğu değerlendirilmektedir.

Helikopter pilotları görerek şartlarda uçuşlarda görüş şartları düşmeye başladığında vakit geçirmeden uygun şekilde geriye dönerek uygun bir yere iniş yapabilme yeteneğine sahiptirler. Dolayısıyla böylesi durumlarda riske girmeden doğru kararı vermek çok önemlidir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...