Ana içeriğe atla

İran’da Yaşanan Helikopter Kazasında Kurtulan Olmadığı Açıklandı

İran’da Yaşanan Helikopter Kazasında Kurtulan Olmadığı Açıklandı



Yetkililer ve devlet medyası Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uzun süredir Dini Lider Ayetullah Ali Hamaney’in potansiyel halefi olarak görülen İran Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi’nin Azerbaycan sınırı yakınındaki dağlık arazide helikopter kazasında yaşamını kaybettiği bildirildi.

Pazar günü Reisi ve Dışişleri Bakanı Hossein Amirabdollahian’ı taşıyan helikopterin parçalanmış ve yanmış enkazı, kar fırtınası koşullarında gece boyunca yapılan aramanın ardından Pazartesi günü erken saatlerde bulundu.

9 kişi hayatını kaybetti

Üst düzey bir İranlı yetkili Reuters’e yaptığı açıklamada, Başkan Raisi, Dışişleri Bakanı Abdullahiyan ile helikopterdeki tüm yolcu ve pilotların kazada hayatını kaybettiğini açıkladı

Raisi’nin ölümü daha sonra Başkan Yardımcısı Mohsen Mansouri’nin sosyal medya ve devlet televizyonunda yaptığı açıklamayla doğrulandı.

Devlet televizyonu, kaza yerinden alınan görüntülerde uçağın bir dağın zirvesine çarptığını gösterdiğini bildirdi ancak kazanın nedeni hakkında resmi bir açıklama yapılmadı.

Devlet haber ajansı IRNA, Raisi’nin ABD yapımı Bell 212 helikopterinde uçtuğunu bildirdi.

Kazanın oluş şekli, bölgedeki düşük görüş hava şartlarının kazaya neden olduğunu düşündürmektedir. Kazaya ilişkin rapor paylaşıldığında gerçek nedenleri öğreneceğiz.

Kazada yaşamını yitirenlere Allah’tan rahmet, İran halkına Başsağlığı dileriz.

Helikopter pilotlarına küçük ama hayati bir tavsiyede bulunmak isterim. Görerek uçuş kartlarında operasyonda görüş düşmeye başladığında ASLA ileriye devam etmeyin. Uygun şekilde geriye dönerek emniyetli sahada uçuşa devam edin.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...