Ana içeriğe atla

Havacılık Emniyeti Sicilinin Zayıf Olması Nedeniyle Tüm Nepal Havayollarının Avrupa Hava Sahasına Girmesi Yasaklandı

 Havacılık Emniyeti Sicilinin Zayıf Olması Nedeniyle Tüm Nepal Havayollarının Avrupa Hava Sahasına Girmesi Yasaklandı



Küçük bir yolcu uçağının kalkış sırasında Nepal’in başkenti Katmandu’da düşmesi sonucu 18 kişi hayatını kaybetti. Nepal’in havacılık emniyeti sicilinin zayıf olması nedeniyle tüm Nepal havayollarının Avrupa hava sahasına girmesi yasaklandı.

Bir uzman, Business Insider’a yaptığı açıklamada, Katmandu’nun zorlu hava koşulları ve yüksek irtifasının bölgeyi uçuş için zor bir yer haline getirdiğini söyledi.

Kısa süre önce küçük bir yolcu uçağının kalkış sırasında Nepal’in başkenti Katmandu’da düşmesi sonucu 18 kişi hayatını kaybetti. Uçak bakımı için Pokhara’ya seyahat eden havayolunun iki mürettebat üyesi ve 17 teknisyeni de dahil olmak üzere 19 kişiden sadece uçağın Kaptan Pilotu sağ kaldı diğerleri yaşamını yitirdi.

The Kathmandu Post’a göre Saurya Airlines uçağı yerel saatle yaklaşık 11.15’te pistten çıktı. Nepal’deki Tribhuvan Uluslararası Havaalanı’ndaki kaza yerinden 18 ceset de çıkarıldı. Kaptan Pilot Manish Ratna Shkya kurtarıldı ve Katmandu Tıp Fakültesi ve Eğitim Hastanesi’nde yaraları nedeniyle tedavi görmekte olduğu bilgisi verildi.

İnternette yayınlanan videolar ve fotoğraflarda, uçağın enkazından siyah duman çıktığı, hemen sonrasında alev aldığı ancak itfaiyeciler tarafından söndürüldüğü görülmektedir.

Nepal Sivil Havacılık Otoritesi’nin arama ve kurtarma birimi kısa süre önce yayınladığı bir açıklamada, uçağın sağa doğru savrularak pistin doğu tarafına düştüğünü, kurtarma operasyonlarının derhal başlatılarak, yangının kısa sürede söndürüldüğü bilgisi yer aldı.

Nepal havacılık emniyeti sicili zayıf ve genellikle hava yolculuğu için en tehlikeli ülkelerden biri olarak görülüyor. AB Hava Emniyeti Listesi’ne göre tüm Nepal hava taşıyıcıları herhangi bir Avrupa Birliği ülkesinin hava sahasına girmesi yasaklanmış olarak görülmektedir.

Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı, havayollarının “uygulanabilir uluslararası emniyet standartlarına uymamaları” nedeniyle AB’de faaliyet göstermesini yasaklamaktadır.

Havacılık danışmanlık firması AvLaw’ın başkanı ve kurucu müdürü Profesör Ron Bartch, Business Insider’a yaptığı açıklamada, ülkenin emniyet sicilinin zayıf olmasının bir nedeninin Nepal Sivil Havacılık Otoritesi’nin “çok iyi kaynaklara sahip bir emniyet düzenleyicisi olmaması” olduğunu söyledi.

Havacılık Emniyeti konusunda uluslararası gereklilikleri tam olarak yerine getiremeyen ülkelerin havacılık işletmelerinin uçaklarının ilgili hava sahalarında uçmaları bölgesel havacılık otoriteleri tarafından yasaklanabilmektedir. Bu yüzden Nepal Sivil Havacılık otoritesi ve havacılık işletmeleri Uçuş Emniyeti Sicilini tekrar düzeltebilmek için çok çaba sarfetmesi gerekecektir.

Kazaya ilişkin resmi açıklama yapılmadığı için konuya ilişkin görüşümüz belirtilmemiş olup ön rapor yayınlanması halinde sizlerle paylaşılacaktır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...