Ana içeriğe atla

Havacılık Emniyeti Sicilinin Zayıf Olması Nedeniyle Tüm Nepal Havayollarının Avrupa Hava Sahasına Girmesi Yasaklandı

 Havacılık Emniyeti Sicilinin Zayıf Olması Nedeniyle Tüm Nepal Havayollarının Avrupa Hava Sahasına Girmesi Yasaklandı



Küçük bir yolcu uçağının kalkış sırasında Nepal’in başkenti Katmandu’da düşmesi sonucu 18 kişi hayatını kaybetti. Nepal’in havacılık emniyeti sicilinin zayıf olması nedeniyle tüm Nepal havayollarının Avrupa hava sahasına girmesi yasaklandı.

Bir uzman, Business Insider’a yaptığı açıklamada, Katmandu’nun zorlu hava koşulları ve yüksek irtifasının bölgeyi uçuş için zor bir yer haline getirdiğini söyledi.

Kısa süre önce küçük bir yolcu uçağının kalkış sırasında Nepal’in başkenti Katmandu’da düşmesi sonucu 18 kişi hayatını kaybetti. Uçak bakımı için Pokhara’ya seyahat eden havayolunun iki mürettebat üyesi ve 17 teknisyeni de dahil olmak üzere 19 kişiden sadece uçağın Kaptan Pilotu sağ kaldı diğerleri yaşamını yitirdi.

The Kathmandu Post’a göre Saurya Airlines uçağı yerel saatle yaklaşık 11.15’te pistten çıktı. Nepal’deki Tribhuvan Uluslararası Havaalanı’ndaki kaza yerinden 18 ceset de çıkarıldı. Kaptan Pilot Manish Ratna Shkya kurtarıldı ve Katmandu Tıp Fakültesi ve Eğitim Hastanesi’nde yaraları nedeniyle tedavi görmekte olduğu bilgisi verildi.

İnternette yayınlanan videolar ve fotoğraflarda, uçağın enkazından siyah duman çıktığı, hemen sonrasında alev aldığı ancak itfaiyeciler tarafından söndürüldüğü görülmektedir.

Nepal Sivil Havacılık Otoritesi’nin arama ve kurtarma birimi kısa süre önce yayınladığı bir açıklamada, uçağın sağa doğru savrularak pistin doğu tarafına düştüğünü, kurtarma operasyonlarının derhal başlatılarak, yangının kısa sürede söndürüldüğü bilgisi yer aldı.

Nepal havacılık emniyeti sicili zayıf ve genellikle hava yolculuğu için en tehlikeli ülkelerden biri olarak görülüyor. AB Hava Emniyeti Listesi’ne göre tüm Nepal hava taşıyıcıları herhangi bir Avrupa Birliği ülkesinin hava sahasına girmesi yasaklanmış olarak görülmektedir.

Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı, havayollarının “uygulanabilir uluslararası emniyet standartlarına uymamaları” nedeniyle AB’de faaliyet göstermesini yasaklamaktadır.

Havacılık danışmanlık firması AvLaw’ın başkanı ve kurucu müdürü Profesör Ron Bartch, Business Insider’a yaptığı açıklamada, ülkenin emniyet sicilinin zayıf olmasının bir nedeninin Nepal Sivil Havacılık Otoritesi’nin “çok iyi kaynaklara sahip bir emniyet düzenleyicisi olmaması” olduğunu söyledi.

Havacılık Emniyeti konusunda uluslararası gereklilikleri tam olarak yerine getiremeyen ülkelerin havacılık işletmelerinin uçaklarının ilgili hava sahalarında uçmaları bölgesel havacılık otoriteleri tarafından yasaklanabilmektedir. Bu yüzden Nepal Sivil Havacılık otoritesi ve havacılık işletmeleri Uçuş Emniyeti Sicilini tekrar düzeltebilmek için çok çaba sarfetmesi gerekecektir.

Kazaya ilişkin resmi açıklama yapılmadığı için konuya ilişkin görüşümüz belirtilmemiş olup ön rapor yayınlanması halinde sizlerle paylaşılacaktır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...