Ana içeriğe atla

Rus Yolcu Uçağı Moskova Dışında Düştü, Uçaktaki 3 Kokpit Ekibi Yaşamını Yitirdi

 Rus Yolcu Uçağı Moskova Dışında Düştü, Uçaktaki 3 Kokpit Ekibi Yaşamını Yitirdi

Rus devlet haber ajansı TASS’a göre, Sukhoi Superjet 100 yolcu uçağı Cuma günü Moskova dışında düştü ve uçaktaki üç mürettebat öldü. Kazanın, test uçuşu sırasında, yolcusuz uçuş sırasında meydana geldiği bildirildi. Yetkililer ölümlü olaya neyin sebep olduğunu araştırıldığı bilgisini verdi.

Resim

Kaza, Rus havacılık şirketi Sukhoi Civil Aircraft tarafından geliştirilen ve Sovyetler Birliği’nin sona ermesinden sonra üretilen ilk tamamen yeni ticari Rus uçağı olan ve Rusya’nın en önde gelen uçağında yaşanan bir dizi sorunun ardından geldi.

Mayıs 2012’de bir dizi gösteri uçuşu için asya turunda bulunan Sukhoi 100 uçağı, Endonezya’da gösteri uçuşu esnasında Salak Dağı’na çarpmış ve içindeki 45 kişi hayatını kaybetmişti.

Endonezya’da yaşanan kazaya ait uçuş rotası ve uçağın çarptığı Salak dağı

Endonezya’da yaşanan kazaya ait uçuş rotası ve uçağın çarptığı Salak dağı

Kaza raporunda uçak sistemleri araziye yaklaşıldığına dair ikaz vermesine rağmen, uçuş ekibinin ikazı dikkate almaması nedeniyle tepeye çarptıkları belirtilmişti.

Daha sonra, Mayıs 2019’da, Aeroflot Superjet’inin Moskova’nın Şeremetyevo havaalanından kalktıktan hemen sonra acil iniş yapmasının ardından alev alması sonucu 41 kişi hayatını kaybetti.

Yaklaşık 2 sene sonra yayınlanan kaza raporunda şiddetli yan rüzgarın da katkısıyla 24 pistine yapılan sert iniş ve sonrasında yangın çıkması nedeniyle uçakta bulunan 78 kişiden 41 kişi yaşamını yitirmişti.

Superjet 100, bilinen eski adı ile Suhoy Superjet 100 Suhoy tarafından tasarlanan ve Birleşik Uçak Şirketi tarafından üretilen bir bölgesel jet olup gelişimine 2000 yılında başlanmıştır. İlk uçuşunu 19 Mayıs 2008’de yapan uçak, hizmete 21 Nisan 2011’de Armavia ile girmiştir. 2022 yılı itibari ile 229 Uçak servistedir.

Her iki kazanın raporları kamuoyu ile paylaşılmadığı için nedenleri konusunda detay bilgi veremiyoruz.

Yazımızı değeri asla azalmayacak olan “Havayolu taşımacılığında UÇUŞ EMNİYETİ işletmelerin Birinci Önceliğidir” sözüyle bitirmek istiyorum. Maalesef son günlerde yolcu konforunun “öncelikleri olduğu” söylemlerini işitmek, okumak havacılıkta EMNİYET konusunda endişe duymamıza sebep olmaktadır. Umarız Uçuş Emniyetine gereken önem verilmeye devam edilir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...