Ana içeriğe atla

Rus Yolcu Uçağı Moskova Dışında Düştü, Uçaktaki 3 Kokpit Ekibi Yaşamını Yitirdi

 Rus Yolcu Uçağı Moskova Dışında Düştü, Uçaktaki 3 Kokpit Ekibi Yaşamını Yitirdi

Rus devlet haber ajansı TASS’a göre, Sukhoi Superjet 100 yolcu uçağı Cuma günü Moskova dışında düştü ve uçaktaki üç mürettebat öldü. Kazanın, test uçuşu sırasında, yolcusuz uçuş sırasında meydana geldiği bildirildi. Yetkililer ölümlü olaya neyin sebep olduğunu araştırıldığı bilgisini verdi.

Resim

Kaza, Rus havacılık şirketi Sukhoi Civil Aircraft tarafından geliştirilen ve Sovyetler Birliği’nin sona ermesinden sonra üretilen ilk tamamen yeni ticari Rus uçağı olan ve Rusya’nın en önde gelen uçağında yaşanan bir dizi sorunun ardından geldi.

Mayıs 2012’de bir dizi gösteri uçuşu için asya turunda bulunan Sukhoi 100 uçağı, Endonezya’da gösteri uçuşu esnasında Salak Dağı’na çarpmış ve içindeki 45 kişi hayatını kaybetmişti.

Endonezya’da yaşanan kazaya ait uçuş rotası ve uçağın çarptığı Salak dağı

Endonezya’da yaşanan kazaya ait uçuş rotası ve uçağın çarptığı Salak dağı

Kaza raporunda uçak sistemleri araziye yaklaşıldığına dair ikaz vermesine rağmen, uçuş ekibinin ikazı dikkate almaması nedeniyle tepeye çarptıkları belirtilmişti.

Daha sonra, Mayıs 2019’da, Aeroflot Superjet’inin Moskova’nın Şeremetyevo havaalanından kalktıktan hemen sonra acil iniş yapmasının ardından alev alması sonucu 41 kişi hayatını kaybetti.

Yaklaşık 2 sene sonra yayınlanan kaza raporunda şiddetli yan rüzgarın da katkısıyla 24 pistine yapılan sert iniş ve sonrasında yangın çıkması nedeniyle uçakta bulunan 78 kişiden 41 kişi yaşamını yitirmişti.

Superjet 100, bilinen eski adı ile Suhoy Superjet 100 Suhoy tarafından tasarlanan ve Birleşik Uçak Şirketi tarafından üretilen bir bölgesel jet olup gelişimine 2000 yılında başlanmıştır. İlk uçuşunu 19 Mayıs 2008’de yapan uçak, hizmete 21 Nisan 2011’de Armavia ile girmiştir. 2022 yılı itibari ile 229 Uçak servistedir.

Her iki kazanın raporları kamuoyu ile paylaşılmadığı için nedenleri konusunda detay bilgi veremiyoruz.

Yazımızı değeri asla azalmayacak olan “Havayolu taşımacılığında UÇUŞ EMNİYETİ işletmelerin Birinci Önceliğidir” sözüyle bitirmek istiyorum. Maalesef son günlerde yolcu konforunun “öncelikleri olduğu” söylemlerini işitmek, okumak havacılıkta EMNİYET konusunda endişe duymamıza sebep olmaktadır. Umarız Uçuş Emniyetine gereken önem verilmeye devam edilir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...