Ana içeriğe atla

6. Havacılık, Uzay ve Havacılık Psikolojisi Kongresi Yapıldı

 



6. Havacılık, Uzay ve Havacılık Psikolojisi Kongresi Yapıldı

Ben Psikoloji Yöneticileri değerli genç insanlar Tüzün Tolga İnan, Arınç Sönmez, Eskişehir Teknik Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof Dr Ender Gerede, Acıbadem Sağlık grubu Eskişehir Hastanesi Psikiyatri Prof Dr Muzaffer Çetingüç’ün önderliğinde 6. Uzay ve Havacılık Psikolojisi Kongresi, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof Dr Prof Dr. Esra Hatipoğlu’nun ev sahipliğinde Beşiktaş kampüsünde 7-8 Aralık günleri gerçekleştirildi.

Bu kongrede Ana Tema Emniyet Yönetimi idi. 2 gün boyunca Emniyetli uçuş operasyonu için sektörün paydaşları tarafından emniyet, emniyet yönetimi ve yarınlarda daha emniyetli operasyon için yapılması gerekenler sunumlarla, panellerle katılımcıların bilgisine sunuldu. Hepsi birbirinden değerli bilgiler yarınlara birer not olarak düşüldü.

Bilhassa emniyet biriminde çalışmış kişiler olarak biz havacılar için çok yararlı olan paylaşımların havacılık sektörü dışında Denizcilik alanında da yol gösterici olduğunu görmek ve bu alanın önde gelenlerinden değerli deniz insanı Ali İbrahim Kontaytekin’in denizcilik sektöründe emniyet konusunu, eksiklerini çok samimi, içten anlatımı bence kongrenin en önemli sonuçlarından birisiydi.



Kongreye birlikte katıldığım Emniyetli Uçuş Operasyonunun en önemli enstrümanı FDM ve Emniyet Yönetim Sistemi konusunda sadece ülkemizde değil uluslararası alanda kendini kabul ettirmiş yol arkadaşım Uzay Havacılık Mühendisi Dr. Ahmet Öztürk FDM ve Emniyet yönetimindeki yeri konusunda bilgi verdi. Ben de Yapay Zekanın Kokpitte kullanımının sağladığı faydalar, yapay zeka ile kokpitte bir pilottan tasarruf edilmesine yönelik çalışmaların mutlaka ulusal çalıştaylarda tartışılması konusundaki bildirimi paylaştım.

Bu kongre diğer disiplinlerinde Emniyet yönetimi konusunda birbirlerinin tecrübelerinden faydalanması ve hatta birlikte çalışmaları gereğini açık bir şekilde ortaya koymasından dolayı çok değerliydi. Son olarak havacılığa ilk başladığım yıllarda öğretmen olarak derse girdiğimde öğrencilerime “gün gelecek meslekteki 30’uncu senenizde yanınıza çiçeği burnunda yeni bir ikinci pilot gelecek ve sizler, bizler unuttuğumuz bir bilgiyi, yanlış bildiğimizi veya yepyeni bir bilgiyi öğreneceğiz, çünkü havacılık dinamik bir meslek, bunu asla unutmayın” demiştim. Ben öğrenmeye devam ediyorum umuyorum hepimiz öğreniyoruzdur.

6. Uzay ve Havacılık Psikolojisi Kongresini düzenleyen değerli Tüzün Tolga İnan, Arınç Sönmez, Prof.Ender Gerede, Prof. Muzaffer Çetingüç ve değerli katkılarıyla havacılık sektörünün sürdürülebilir emniyetli yarınlarına ışık tutacak katkılarıyla tüm katılımcılara sonsuz teşekkürler. Havacılık sektörünün olmazsa olmazı SÜRDÜRÜLEBİLİR EMNİYETLİ UÇUŞ OPERASYONU için Emniyet Yönetimi konusunun Kongre “ana teması” olarak seçilmesinden dolayı Kongreyi düzenleyen Ekibe şükranlarımızı sunarız.

Sağlıklı, Emniyetli yarınlar dileriz

 

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot(E)
Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...