Ana içeriğe atla

Azimuth Havayolları Sukhoi Superjet 100 Uçağında, Antalya Havalimanına İniş Sonrasında Sol Motor Bölgesinde Yangın Çıktı

 



Azimuth Havayolları Sukhoi Superjet 100 Uçağında, Antalya Havalimanına İniş Sonrasında Sol Motor Bölgesinde Yangın Çıktı

24 Kasım 2024 günü Azimuth Havayollarına ait RA-89085 tescilli Sukhoi Superjet 100-95LR uçağı A4-5051 sefer sayılı uçuşla 79 yolcuyla Soçhi-Antalya uçuşunda LTAI 36R pistine inişten hemen sol motor bölmesinde yangın çıkmış, Antalya Havalimanı ekibi tarafından süratle müdahale edilerek yangın kontrol altına alınarak söndürülmüştür. Tüm yolcular güvenli bir şekilde tahliye edilmiş olup ölü ve yaralı olmadığı bilgisi verilmiştir. 36R pistinin açılması için çalışmalar başlatılmış olup uçağın mevcut durumu hakkında henüz bir bilgi paylaşılmamıştır.

İniş esnasında meydan civarında havanın açık ve rüzgarlı olduğu bilgisi mevcut olup Meteoroloji raporu aşağıdaki gibidir.

METAR LTAI 241820Z 330/19KT CAVOK 09/M07 Q1023 NOSIG

Rapora göre iniş anında 11Kt yan rüzgarı etkisi olduğu görülmektedir. Bu durum pilotlar için limit içi kabul edilmektedir. Şiddetli rüzgarlı havalarda son yaklaşma bölümünde “windsheer” rüzgar kesilmesi olayı yaşanabilmektedir. Böylesi bir durumda pilotların inişe devam etmek yerine pas geçmeleri gerekmektedir. Bu olayda bu durumun olup olmadığını bilememekteyiz. Olay/kaza araştırması esnasında FDR ve CVR incelemesinde bu durum mutlaka doğru olarak tespit edilebilecektir.



Sukhoi Superjet 100 (SSJ100) uçağı, operasyona verildiği 2012 yılından bu yana birçok önemli kaza ve olaya karışmıştır. En ciddi kazalardan biri, 9 Mayıs 2012’de bir SSJ100 gösteri uçuşu sırasında Endonezya’daki Salak Dağı’na çarpmasıyla meydana geldi ve bu trajik kazada, Sukhoi personeli ve havayolu temsilcileri de dahil olmak üzere uçaktaki 45 kişi yaşamını kaybetti.

10 Ekim 2018’de Yakutia Airlines tarafından işletilen bir SSJ100, Yakutsk Havalimanı’na iniş sırasında ana iniş takımının kırılması nedeniyle pistten kayarak toprak zemine çıkmıştı. 87 yolcu ve beş mürettebat üyesi ciddi yaralanmalar olmadan tahliye edilmiş olsa da uçak onarılamayacak şekilde hasar görmüştü.

5 Mayıs 2019’da Aeroflot’un 1492 sefer sayılı uçağının Moskova Sheremetyevo Uluslararası Havalimanı’na acil iniş yapmasıyla bir başka ciddi kaza meydana gelmiş, uçak kalkıştan hemen sonra acil durum bildirerek havalimanına geri dönmüş ve iniş sırasında çıkan yangında 78 yolcudan 41’i hayatını kaybetmişti

Daha yakın bir zamanda, 12 Temmuz 2024’te Gazpromavia tarafından işletilen bir SSJ100, bakım onarım sonrası test uçuşunda Kolomna yakınlarında düştü. Bu kazada uçakta bulunan üç mürettebat yaşamını kaybetti, bu olay uçakların bakım ve test protokolleri hakkında endişelere yol açtı.





Kaza /olay hakkında resmi ve net bir bilgi olmadığı için nedenleri konusunda kesin bir şey söylemek mümkün olmamaktadır. Bu olay Ulaştırma Bakanlığı Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi (UEIM) tarafından incelenerek sonuçları raporlanacaktır. Yayınlandığında sizlerle paylaşılacaktır.

Tüm uçuculara Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...