Ana içeriğe atla

Dubai Sakinleri Kısa Süre Sonra Hava Taksileriyle Şehrin her Yerine Uçabilecekler

 



Dubai Sakinleri Kısa Süre Sonra Hava Taksileriyle Şehrin her Yerine Uçabilecekler

Jobyaviation.com’da yayınlanan habere göre ABD merkezli havacılık işletmesi Joby Aviation, 2025 yılı sonuna kadar Dubai’de hizmete girmesi beklenen uçan taksinin ön izlemesini paylaştı.

Yolcular gökyüzünden nefes kesici şehir manzaralarının tadını çıkarırken, uçan taksi trafik sıkışıklıklarının üzerinden uçmak isteyenler için pratik bir seçenek sunmuş olacak.

Joby’nin operasyon başkanı Bonny Simi, bu hava araçlarının Dubai’deki iki nokta arasındaki seyahat süresini neredeyse yüzde 70 oranında azaltabileceğini söyledi.

Simi, “Dubai [Uluslararası] Havaalanı’ndan Palm Jumeirah’a karayoluyla seyahatin yaklaşık 45 dakika ila bir saat sürmesine karşın. Hava taksisiyle sadece 10 ila 12 dakika süreceğinin bilgisini verdi.

Bu fütüristik hava aracı bir pilotun yanı sıra dört yolcu alabilmektedir. Bagajlar için de yeterli miktarda yer ayrılmıştır.



Simi, bu hava taksilerinin Dubai sakinlerine konforlu, zahmetsiz ve rahat bir seyahat deneyimi sunacağını vurguladı.

Uçak 500 ila 1.000 metre yükseklikte uçarken, yolcular sadece 45 desibel gürültü seviyesiyle sakin ve manzaralı bir uçuş yapabilecekler. Uçuş yüksekliği seyahat mesafesine bağlı olarak daha uzun bir mesafe için uçak yerden yaklaşık 1.000 metre yüksekte, daha kısa bir mesafe için 500 metre ila 100 metre arasında olacaktır.

Ticari lisansa sahip bir pilot, uçağa özel olarak hazırlanmış altı ila sekiz haftalık bir eğitim programından sonra bu hava aracını emniyetle uçurabilecektir

Yolcular, hava aracı üreticisi Joby Aviation tarafından geliştirilecek bir uygulama aracılığıyla hava taksi yolculuklarını rezerve edebileceklerdir. Ayrıca Uber’de bir yolculuk rezervasyonu da yapabilecekler. Uçakta yalnızca bir yolcu olsa bile, hava taksi kalkışa hazır olacaktır.

Seyahatler arasında sadece hava aracının 10 dakikada %0’dan %100’e kadar tamamen şarj edilebileceği belirtildi. Vertiportlara ((dikey iniş kalkış alanı) indikten sonra, yer personeli yolcular inmeden önce şarj noktalarını derhal bağlayacak, yolcular bindiğinde ve uçak kalkışa hazır olduğunda, fişler hızla ayrılarak yolculuk başlatılacaktır.

Bu hava aracı bir helikopter ile uçağın özelliklerini taşımaktadır. Bir helikopterin dikey kalkış yeteneklerine ve bir uçağın yumuşak ivmesine sahiptir. Dikeyden yataya sorunsuz bir şekilde geçiş yapan altı itici güç ünitesiyle çalışmaktadır. Tek bir şarjla yaklaşık 160 km mesafe kat ederek 320 km/s hıza ulaşabilir. Hava aracı altı pervaneli itici güç ünitesiyle donatılmış olup her birinin iki motoru vardır.

12 motor ve dört aküyle donatılmış olan hava aracı uçuş sırasında benzersiz bir emniyet ve güvenilirliliğe sahip olduğu özellikle vurgulanmaktadır.

İlk aşamada, Dubai Havalimanı, Palm Jumeirah, Dubai Downtown ve Dubai Marina gibi Dubai’nin önemli merkezlerinde dört vertiport inşa edilmesi planlanmaktadır. Sonrasında yüksek binaların üzerinde de vertiport tesis edilebileceği belirtildi.

Bugün için azımsanamayacak kadar birçok ülkede yerleşim yerlerinde kullanılmak üzere hava taxi üretimi çalışmaları ve uçuş testleri devam etmektedir. İlk kullanım alanı Dubai olsa da kısa sürede birçok ülkede hizmete gireceği değerlendirilmektedir. Dünyamızın kalabalık şehirlerinde her geçen yıl trafik içinden çıkılmaz hale gelmektedir. Hava taxilerin kalabalık şehir trafiğinde bir çözüm olacağı düşünülmektedir.

Emniyetli Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...