Ana içeriğe atla

Isparta’da Düşen Askeri Helikopterde Bulunan 6 Kişi Şehit Oldu


Isparta’da Düşen Askeri Helikopterde Bulunan 6 Kişi Şehit Oldu

Sabah saatlerinde Isparta Havalimanı bölgesinde konuşlu Kara Havacılık Komutanlığına ait bir UH-1 ve AB-206 Helikopteri eğitim uçuşu esnasında görgü tanıklarının ifadesine göre birbirine temas etmesi sonrasında UH-1 helikopteri düşerek yanmaya başlamış diğer helikopter ise birkaç yüz metre ileride araziye mecburi iniş gerçekleştirmiştir.

UH-1 helikopterinde bulunan Kara Havacılık Komutanı Tuğgeneral İsa Baydilli ve 5 mürettebat maalesef şehit                           olmuşlardır. Diğer helikopterin ekibi ise tahliye edilerek kontrol amaçlı hastaneye götürülmüşlerdir














Kazanın nedeni hakkında yetersiz bilgi nedeniyle yorum yapmanın yanlış olduğunu değerlendiriyorum. Kara Havacılık Komutanlığı Kaza Araştırma kurulu araştırmasını tamamladığında bu konuda Millî Savunma Bakanlığı tarafından açıklama yapılacağını ümit ediyoruz.

Bu kazanın oluş nedenine bağlı olarak küçük bir önerimi paylaşarak yazımı tamamlamak isterim. Havacılık (sivil ve askeri) sektörünün olmazsa olmazı EMNİYETLİ UÇUŞ OPERASYONU’nun sürdürülebilir olmasıdır. Bu gerçekleştirilmediği takdirde maalesef kazalar kaçınılmaz olmaktadır. Bilhassa Türk Silahlı Kuvvetleri havacılık üniteleri intikal, kutlama, tatbikat operasyonları esnasında kol uçuşu yaparlar. Bu uçuşlarda hava araçlarının birbirine çok yaklaşmaları halinde maalesef dünyanın her yerinde iki hava aracının birbirine temas etmesiyle kazalar yaşanmaktadır. Bu konuda ilgili birimlerin kaza raporunun yayınlanmasını beklemeden emniyeti arttırıcı önlemler almaları yarın benzer kazaların olmasını önleyecektir.

Elim kazada yaşamını yitiren Şehitlerimize Allah’tan rahmet ailelerine, sevenlerine havacılık camiamıza başsağlığı dileriz. Mekanları cennet olsun.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot(E)
Kaza Araştırma Uzmanı



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...