Ana içeriğe atla

Azerbaycan Hava Yolları’nın E190 Uçağı Aktau Havalimanı 11 pisti Öncesinde Araziye İnerek Kaza Geçirdi

Azerbaycan Hava Yolları’nın E190 Uçağı Aktau Havalimanı 11 pisti Öncesinde Araziye İnerek Kaza Geçirdi


Havayolu şirketi uçakta 62 yolcu (37 Azerbaycanlı, 16 Rus, 6 Kazak ve 3 Kırgız vatandaşı) ve 5 mürettebat olduğunu bildirdi. Havayolu şirketi yolcuların isimlerinin yer aldığı bir liste yayınladı. Kazakistan Sağlık Hizmetleri raporuna göre kurtulan 28 kişinin hastanelere kaldırıldığı, bunların 7’sinin ise yoğun bakımda olduğu belirtildi.

Çeşitli kaynaklardan alınan bilgiler ve medyada yayınlanan kaza öncesi ve kaza anını içeren video görselleri doğrultusunda Dün yaptığımız açıklamalardaki varsayımların doğru olmadığı değerlendirilmektedir. Yeni bilgiler ışığında uçağın Grozni’den Aktau’ya gelirken uçuş takip sitesi Flightradar24 verilerine göre, uçuşun son 74 dakikasında dik tırmanışlardan hızlı alçalmalara endişe verici dalgalanmalar kayıt altına alındı. Teknik arızalarla ilgili karışıklık, inişin hemen öncesinde mevcut olan aşırı koşullarla daha da arttı. Ciddi teknik bir problem yaşanması nedeniyle pilotların kumanda arızasıyla uçmaya çalıştığı ve iniş öncesinde yeterli kumanda verilemediği için Kazanın oluştuğu değerlendirilmektedir.

Çeşitli medya haberlerinde uçağın drone saldırılarına karşılık veren silahlar tarafından vurulduğu bilgisi verilmektedir. Video dikkatle incelendiğinde uçağın kuyruk bölümünde yatay ve dikey stabilizer üzerinde onlarca mermi izi görülmektedir. Bu mermilerin kumanda sitemine zarar vermesi nedeniyle bilhassa yaklaşmanın son bölümünde pilotlar tarafından uçağa gerekli kumanda verilememesi söz konusu olmuştur.

Eksik bilgiler nedeniyle spekülasyona yol açmamak için kaza araştırma kurulunun uçuş veri kayıt ve kokpit ses kayıt cihazlarının çözümlenmesi ve gerekli incelemenin tamamlanması sonrasında yayımlanacak ön raporu beklemenin doğru olacağı değerlendirilmektedir. Resmi açıklama yapıldığında gelişmeler okurlarımızla paylaşılacaktı.

Kazada yaşamını yitirenler Allahtan rahmet, yaralılara acil şifalar dileriz. Kardeş ülke Azerbeycan ve Azerbeycan Havayollarına başsağlığı dileriz.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzma

https://youtu.be/9O4kM0PUec4 самолё
https://www.bagimsizhavacilar.com/azerbaycan-hava-yollarinin-e190-ucagi-aktau-havalimani-11-pisti-oncesinde-araziye-inerek-kaza-gecirdi/#:~:text=Kaza%20Ara%C5%9Ft%C4%B1rma-,uzman%C4%B1,-FacebookTwitterWhatsAppLinkedInPayla%C5%9F"Kaza Araştırma Uzmanı"
https://www.bagimsizhavacilar.com/azerbaycan-hava-yollarinin-e190-ucagi-aktau-havalimani-11-pisti-oncesinde-araziye-inerek-kaza-gecirdi/#:~:text=kaza%20arast%C4%B1rma%20uzman%C4%B1""
https://www.bagimsizhavacilar.com/azerbaycan-hava-yollarinin-e190-ucagi-aktau-havalimani-11-pisti-oncesinde-araziye-inerek-kaza-gecirdi/#:~:text=kaza%20arast%C4%B1rma%20uzman%C4%B

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...