Ana içeriğe atla

Güney Kore’de 179 kişinin ölümüne yol açan yolcu uçağının motorunda kuş tüyleri bulundu

 

Güney Kore’de 179 kişinin ölümüne yol açan yolcu uçağının motorunda kuş tüyleri bulundu



29 Aralık’ta, Jeju Air’e ait Boeing 737-800 tipi 7C2216 uçağı, Tayland’ın başkenti Bangkok’tan Güney Kore’nin Muan şehrine uçuşunda, iniş sonrasında Pist sonundaki Yaklaşma ışıklarının ve localiser anteninin yerleştirildiği beton platforma çarparak 179 kişinin ölümüne yol açtı.

Uçakta bulunan 175 yolcu ve altı mürettebat üyesinden yalnızca iki mürettebat sağ kurtuldu ve enkazdan çıkarıldı. Güney Kore Ulaştırma Bakanı Park Sang-woo, yaşanan felaketten büyük bir sorumluluk hissettiğini belirterek istifa etmeyi planladığını. Mevcut durumu ele aldıktan sonra istifa etmek için doğru zamanı bulmaya çalışacağını belirtti.

Kaza araştırma uzmanlarının lideri Lee Seung-yeol, kaza mahallinden çıkarılan motorlardan birinde tüyler bulunduğunu, yanı sıra Video görüntülerinde motorlardan birine kuş çarpması olduğunun göründüğünü belirtti.

Polis ayrıca uçağın çarptığı pist sonundaki beton duvarının niçin inşa edildiğini de araştırıyor. Geçtiğimiz hafta ise görevliler Jeju Air ve Muan Uluslararası Havaalanı operatörüne baskın düzenledi.

Pazartesi günü, iki araştırmacının, kaza sırasında hasar gören uçuş veri kayıt cihazındaki (FDR) bilgileri kurtarmak ve analiz etmek için ABD’ye gittiği bildirildi. Bilindiği gibi uçakta Uçuş verileri kaydedicisi ve kokpit ses kaydedicisi mevcut olup kaza hakkında önemli bilgiler içermektedir. Bay Lee, verileri elde edebilmek için üç gün ve ön analiz yapmak için iki gün daha gerektiğini söyledi.

Uçuş verileri ve Kokpit ses kayıt cihazlarındaki bilgiler çözümlenebildiği takdirde kazaya giden süreçte yaşananlar tereddütsüz ortaya çıkacaktır. Polisin de araştırmaya dahil ettiği pist sonundaki beton platform nadiren rastlanan yapılardır. Herhangi bir nedenle inişte veya kalkışta pist uzantısından dışarı çıkılması halinde uçağa zarar vermeyecek engelsiz bir saha bırakılmaya gayret gösterilmektedir ve de gereklidir. Kaza raporunda bu konunun tüm detaylarıyla yer alacağını öngörmekteyiz. Kayıt cihazlarındaki bilgiler istenildiği gibi çözümlenmesi halinde kısa süre içinde (bir ay içinde) ön raporun yayımlanabileceğini ümit edebiliriz.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...