Ana içeriğe atla

Alaska’da kaybolan uçak bulundu, kurtulan yok


 







Alaska’da kaybolan uçak bulundu, kurtulan yok

0

Yetkililer, içinde 10 kişiyle birlikte kaybolan Alaska uçağının bulunduğunu ve kurtulan olmadığını açıkladı.



Yetkililerin yaptığı açıklamaya göre, Bering Air’e ait Cessna 208B Grand Caravan EX uçağı ile yapılan BRG445 sefer sayılı Unalakleet (UNK) – Nome (OME), uçuşu sırasında kendisinden haber alınamayan uçağın deniz üzerindeki bir buz kütlesi üzerinde düştüğü haberi paylaşılmıştır.

Uçak UNK meydanı 33 pistinden 14:38 LT’de (23:38 UTC) kalkmıştır. Sola dönmüş ve Norton Sound suları üzerinden OME meydanına doğru 287° istikametinde uçuşa devam etmiştir. Uçak yaklaşık 7700 feet seyir irtifasına tırmanmıştır. OME’ye doğru alçalma 15:11’de başlamıştır.

FlightRadar24 tarafından tespit edilen son ADS-B veri noktası 15:16:34’te, uçak OME’den 38 nm uzaklıkta 5300 feet’e doğru alçalırken kaydedilmiştir.

Birleşik Devletler Sahil Güvenliğine göre, Cessna 208B Grand Caravan EX’in enkazı Nome, Alaska’nın yaklaşık 34 mil (54,7 km) güneydoğusunda Norton Sound’da deniz buzulu üzerinde bulunmuştur. Kazadan kurtulan olmamıştır.



Her uçakta bir acil durum yer belirleme vericisi(ELT) bulunmaktadır. Bu cihaz belli bir çarpma şiddeti üzerinde karaya veya denize temas ettiğinde bir uyduya sinyal gönderir ve bu sinyal “tehlikede olan” bir uçak mesajı olarak ilgili birimlere iletilir.

Bu olayda Birleşik Devletler Sahil Güvenliğine hiçbir ELT bildirimi yapılmamıştır. Bunun nedenin tam olarak açıklığa kavuşmadığı bildirilmiştir.

FlightRadar 24 uçuş takip programının verilerine göre Alaska’da kaybolan Cessna 208B Grand Caravan tipi uçak en son Perşembe günü saat 15:16 sularında Norton Sound üzerinde görüldü. O saatlerde Nome Havaalanı’nda hafif kar yağışı ve -14 derece civarında sıcaklık rapor edilmişti.

Nome Gönüllü İtfaiye Departmanı, uçağın pilotunun hava trafik kontrolüne bir pistin temizlenmesini beklerken bekleme paternine girmeyi planladığını söylediğini belirtti.

Bölgede hava durumunun genel olarak iyi olduğu belirtilmiştir.

Kazaya ilişkin detaylı açıklama olmadığı için nedeni konusunda spekülasyona yol açacak bir değerlendirme yapmamız mümkün değildir. Bu yüzden NTSB’nin konuya ilişkin resmi açıklamalarını ve kaza ön raporunu beklememiz uygun olacaktır.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot ( E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...