Ana içeriğe atla

NTSB Reagan Havaalanında Yaşanan Havada Çarpışmanın TRAJİK Ayrıntılarını Açıkladı











NTSB Reagan Havaalanında Yaşanan Havada Çarpışmanın TRAJİK Ayrıntılarını Açıkladı


NTSB Uçakların Kokpit Ses Kayıt Cihazlarının kayıtlarını Dinledikten Sonra Reagan Havaalanında Yaşanan Havada Çarpışmanın TRAJİK Ayrıntılarını Açıkladı



CRJ700 uçağının FDR ve CVR’ın kayıtlarının NTSB tesislerinde incelenmesinde öncelikle ses kayıtlarından elde edilen bulguların bazı dikkat çekici noktaları iki NTSB yetkilisi tarafından kamuoyu ile canlı yayında paylaşıldı.

Açıklama sonunda medya çalışanlarının sorularının cevaplanmasıyla yaklaşık 34 dakika süren paylaşımdaki açıklamalarda yer alan önemli bilgiler aşağıda sunulmuştur;

1. Uçağa öncelikle 01 pisti için alçalma müsaadesi verildiği, daha sonra 33 pistinin teklif edildiği ve uçuş ekibinin kabul ederek 33 pisti için yaklaşmaya devam ettiği,

2. Uçağın yaklaşması esnasında 1000feet ve 500feet irtifa geçişlerini bildiren otomatik ikaz sistemi bildirimlerinin tespit edildiği,

3. Helikopter ile temas kurularak yaklaşmadaki uçağı görüp görmediğinin sorulduğu ve görüldü bilgisinin alındığı,

4. Kulede olay anında 5 kontrolör bulunduğu bir kontrolörün yaklaşmadaki uçak ve helikopter ile ilgilendiği,

5. Kule görevlisinin Uçak ile VHF, Askeri helikopter ile UHF frekansı üzerinden konuştuğu ve bu yüzden her iki trafiğin birbirini duymadıkları

6. Kule tarafından helikoptere uçağın arkasından geçmeleri talimatı verildiği,

7. Çarpışma anında FDR ve ADSB verilerine göre uçağın 325feet(-+25feet), kule radar ekranındaki bilgilere göre helikopterin ise 200fett’te olduğunun tespit edildiği

Bilgisine ulaşıldığı bilgisi verilmiştir. Basın mensupları tarafından bilhassa iki hava aracının çarpışma anındaki irtifa farklılığına dair soru yoğun olarak sorulmuş olup yetkili tarafından araştırma sürecinde bu bilgilerin doğrulanacağı bilgisi verilmiştir.

En az bu bilgiler kadar önemli olan Ulusal Ulaşım Kaza İnceleme birimince kazanın üzerinden 2 gün geçmesine rağmen tüm şeffaflığı ile bir canlı yayında o ana kadar elde edilen verileri kamuoyu ile paylaşılması ve kazaya neden olan asıl ve tali sebeplerin giderilmesi için önlemlerin alınacağını paylaşması havacılık sektörü için bir ders niteliğinde olmuştur. Ayrıca bu paylaşım kazaya ait ön raporun çok kısa sürede tamamlanarak paylaşılacağı güvenini vermiştir.

Bilhassa havacılık kazalarında ana ve tali sebeplerle, iyileştirici önerilerin en kısa sürede kamuoyu ile paylaşılması benzer kazaların önlenmesi açısından hayati öneme sahiptir. Beklentimiz tüm sektörde ilgili otoritelerin bu inisiyatifi alacak şekilde ders çıkararak süreçlerinde iyileştirme yapmasıdır. Geciken ve paylaşılmayan raporlar maalesef kazaların tekrarlanmasına neden olmaktadır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot ( E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...