Ana içeriğe atla

THK’nun Kuruluşunun 100. Yılı Bozüyük’te Kutlandı

 







THK’nun Kuruluşunun 100. Yılı Bozüyük’te Kutlandı

Türk Hava Kurumu’nun Gazi Mustafa Kemal Atatürk ‘ün talimatıyla kuruluşunun 100.Yılı Bozüyük’te çeşitli etkinliklerle kutlandı. Bozüyük Şube Başkanı Sedat Büyük, Şube Yöneticileri ve Tayyareci Vecihi Hürkuş Müzesi Derneği Yöneticileri ilk olarak sabah saatlerinde Atatürk Anıtına Çelenk bıraktılar.

16 Şubat Pazar günü Saat 14.00’de Halk Eğitim Merkezi Konferans Salonunda İçe Belediye Bşk Yrd. İlçe Milli Eğitim Md ve diğer yöneticiler, öğrenciler ve diğer davetlilerin katılımıyla THK Bozüyük ilçesi Bşk Sedat Büyük’ün düzenlediği “VECİHİ HÜRKUŞ” temalı Kompozisyon yarışmasında dereceye giren öğrencilere ödüllerini vermek üzere tertiplenen tören başlatıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması ile başlayan programda THK Bozüyük Şube Başkanı Sedat Büyük konuşmasında THK’nun tarihçesini ve faaliyetlerini anlattı. Slayt gösterisinin izlenmesinin ardından kürsüye gelen Tayyareci Vecihi Hürkuş Müzesi Derneği Başkanı Bahadır Güler Vecihi Hürkuş’un İstiklal Savaşı ve İnönü Savaşları sırasında bölgede yaşadıklarını Vecihi beyin yazdığı anılarından çarpıcı bölümleri paylaştı. Konuşmalar sonrası dereceye giren öğrenciler sahneye alınarak ödülleri takdim edildi.

Birincilik ödülünü Bozüyük Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi İsmail Altınay ikinciliği Mustafa Şeker Anadolu Lisesi’nden Melis Tokşuk, Üçüncülüğü ise yine Bozüyük Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi Muhammed Düzey aldı. Mansiyon Ödüllerinine ise Pazaryeri Hilmi Duralioğlu Anadolu Lisesi’nden Ümit Umda ve Zeynep Tansel, Bozüyük Fen Lisesi Öğrencisi Melikşah Sarıca layık görüldü.

Atatürk’ün “İSTİKBAL GÖKLERDEDİR” öngörüsüyle 100 yıl önce kurulan THK’nın ana görevi gökyüzüne sahip çıkacak gençlere havacılık sevdasını aşılamak, onlara yol göstermek ve eğitmektir. Bu anlayışa sahip çıkan THK Bozüyük İlçe Şube Başkanı Sedat Büyük ve Yönetim kurulu üyelerini titiz çalışmaları için kutluyoruz.

THK’na sonsuza dek Yüksek Başarılar dileriz.

 

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot ( E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...