Ana içeriğe atla

Toronto’da İniş Sonrası Ters Dönen Delta Uçağının Mürettebatı Hakkında Bilgi Yayınlandı

 










Toronto’da İniş Sonrası Ters Dönen Delta Uçağının Mürettebatı Hakkında Bilgi Yayınlandı

Delta Havayollarının, 17 Şubat Pazartesi günü Toronto Pearson Uluslararası Havaalanı’nda iniş sonrası ters dönen uçağın mürettebatı hakkında bilgi yayınlandı.

Yetkililer, kaptanın Ekim 2007’de Mesaba Airlines’da işe başladığını, 2012’de Pinnacle Airlines ile birleşerek Delta’nın bir yan kuruluşu olan Endeavor Air’de uçuşa devam ettiğini belirttiler. Ayrıca, hat kaptanı olarak uçuşa devam ederken pilot eğitimi ve uçuş eğitimi birimlerinde de görev yaptı.

CBS News, ikinci pilotun havacılık programı olan saygın bir üniversiteden mezun olduğunu, Kısıtlı Havayolu Nakliye Pilotu sertifikasına sahip olarak 1.500 saat uçuş sonrasında Ocak 2023’te ABD’deki en üst düzey pilot sertifikası olan Havayolu Nakliyat Pilotu (ATP) sertifikasını aldığı, nisan 2024’de eğitimini tamamlayarak Endeavor Havayolu için uçtuğu belirtildi.

Delta, uçuş deneyiminin federal düzenlemeler tarafından belirlenen “asgari gereklilikleri aştığını”, tüm kontrol uçuşlarından geçtiğini ve pilot becerileriyle ilgili kontrol kaybı olmadığını söyledi.

Vinçler Çarşamba gecesi, Toronto Pearson Uluslararası Havaalanı’nda Delta 4819 sefer sayılı uçağın enkazını r kamyona yükledi

Pazartesi günkü kazanın nedenlerinin tespiti için Kanada Ulaşım Emniyet Kurulu, ABD Ulusal Ulaşım Emniyet Kurulu ve Federal Havacılık İdaresi tarafından araştırma devam ediyor. Salı günü yetkililer uçağın kara kutusunun bulunduğunu doğruladı.

Delta açıklamasında CRJ-900 uçağının Toronto havaalanı 23 pistine iniş esnasında sert temas sonrası sağ kanadının piste çarparak alev aldığını ve sırt üstü dönerek pistte kayarak durduğu bilgisi paylaşıldı.

Çarşamba günü Delta’dan bir sözcü havayolunun uçuşta bulunan yolculara 30.000 dolar teklif ettiğini söyledi. Delta Care Ekibinin yolculara, yapılacak bu ödemenin hiçbir bağlayıcılığı olmadığını ve haklarının etkilenmeyeceği” bilgisinin verildiği belirtildi.

Perşembe günü itibarıyla, kazada yaralanan 21 yolcunun tamamı hastaneden taburcu edildiği, Dolayısıyla 4819 sefer sayılı uçaktaki 80 kişinin tamamının (76 yolcu ve dört mürettebat üyesi) kazadan sağ olarak kurtulduğu bilgisi verildi.

Genelde bu ve buna benzer bilgiler kaza sonrası bir ay içinde yayınlanması beklenen Ön Kaza Raporunda yer almaktadır. Medyada paylaşılan spekülasyon yaratıcı bilgiler nedeniyle Ulaşım Emniyet Kurulu bilgi kirliliğini önlemek amacıyla açıklama yapmayı tercih etmiştir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...