Ana içeriğe atla

Air India, Pilot Denetiminde Ciddi İhlaller konusunda uyarıldı

 






Air India, Pilot Denetiminde Ciddi İhlaller konusunda uyarıldı

Air India’nın B787 kazası sonrasında Hindistan havacılık emniyeti gözlemcisi üç üst düzey yöneticinin görevden alınması talimatını verdi. Hindistan havacılık emniyeti gözlemcisi Air India’yı pilot görev süresi düzenlemelerinin “tekrarlanan ve ciddi ihlaller” nedeniyle eleştirdi ve ekip planlamasında yer alan üç üst düzey yetkilinin görevden alınması talimatını verdi.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (DGCA), 20 Haziran’da verdiği bir emirde, Tata Group’a ait havayoluna, bir bölüm başkan yardımcısını, bir ekip planlaması baş müdürünü ve bir planlama yöneticisini görevlendirmeyle ilgili tüm sorumluluklardan derhal uzaklaştırmasını söyledi. Ayrıca havayoluna, gecikmeden onlar hakkında disiplin işlemleri başlatması talimatını verdi.

DGCA talimatında “Air India tarafından lisanslama, dinlenme ve güncellik gerekliliklerindeki eksikliklere rağmen uçuş ekibinin planlanması ve çalıştırılmasıyla ilgili olarak gönüllü olarak ifşa edilen tekrarlanan ve ciddi ihlaller” konusunda endişeler gündeme getirildi.

Özellikle endişe verici olanın, doğrudan sorumlu olan kilit yetkililere karşı katı disiplin önlemlerinin olmaması olduğu vurgulandı.

Bir havayolu işletmesinde yaşanan kaza sonrasında önemli üç sorumlu yöneticinin görevden alınması ekip planlama konusunda işletmede ciddi ihmallerin ve hataların söz konusu olduğunu düşündürüyor. Alınan bu tedbir akla başka bir soru getiriyor! Havayolu işletmelerinin rutin denetimlerinde bu uygunsuzluk niçin ortaya konmamıştır? Çünkü bu sorun kısa süre öncesinde ortaya çıkmış olamaz. Otoritenin aldığı inisiyatif reaktif olma özelliğini taşımaktadır.

Denetimlerde geriye dönük uygulamalar ve değerler kontrol edilerek tehdit oluşturanların analizlerinde ortaya çıkan riskler için seviyelerine göre gerekli önlemler alınmalıdır. Bu en azından bir kaza olasılığını ortadan kaldıran veya iyileştiren öngörülü bir yöntem olacaktır.

Kaza araştırmasına ait raporlar yayınlandığında işletmede yaşanan uygunsuzluklar ve bunlar için iyileştirici önerileri öğrenmiş olacağız.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...