Ana içeriğe atla

Hindistan, Türk Hava Yolları’na Emniyet Eksikliklerinden Dolayı Denetimi Sürdürme Talimatı verdi

 








Hindistan, Türk Hava Yolları’na Emniyet Eksikliklerinden Dolayı Denetimi Sürdürme Talimatı verdi

Reuters’ın haberine göre Hindistan sivil havacılık bakanlığı çarşamba günü yaptığı açıklamada, taşıyıcının yolcu ve kargo uçuşlarının çeşitli şehirlerde yapılan denetimleri sırasında bulunan eksikliklerin ardından Türk Hava Yolları’na havacılık yönetmeliklerine tam uyulması talimatını verdi.

Havacılık bakanlığı yaptığı açıklamada, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün 29 Mayıs – 2 Haziran tarihleri arasında dört Hindistan şehrinde bayrak taşıyıcı Türk Hava Yolları’nın yolcu ve kargo uçuşlarında denetimler gerçekleştirildiğini söyledi.

Havacılık otoritesi, Hindistan genelinde patlayıcı madde taşımacılığı için DGCA izni gerektiren “Tehlikeli Maddeler” içeren kargolar da dahil olmak üzere denetimler sırasında eksiklikler buldu. Bakanlık, malların manifestoda belirtilmediğini söyledi.

Türk Hava Yolları, Reuters’ın yorum talebine medyaya akseden herhangi bir yanıt vermedi.

Denetim, Hindistan’ın IndiGo şirketinin geçen hafta 31 Ağustos’a kadar Türk Hava Yolları ile kiralama anlaşmasını sonlandıracağını söylemesinin ardından geldi. Anlaşma, Türkiye’nin iki Güney Asya komşusu arasındaki son çatışma sırasında Pakistan’ı desteklemesinin ardından Hindistan’da kamuoyunda eleştiriye maruz kaldı.

Havacılık bakanlığı, Sürekli emniyet denetimini sağlamak için gerektiği takdirde daha fazla takip denetimi yapılacağının bilgisini verdi. DGCA, denetimleri Hindistan’ın Delhi ve Haydarabad, Chennai ve Bengaluru şehirlerinde gerçekleştirdi.

Haberden de açıkça anlaşılacağı gibi yaşanan sorunun THY’nın emniyet eksikliğinden ziyade, ülkemiz yönetiminin Hindistan-Pakistan çatışmasında Pakistan’ın yanında yer alması nedeniyle masaya konduğu açıkça anlaşılmaktadır. Umarız sorun kısa sürede çözümlenir.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...