Ana içeriğe atla

Hindistan, Türk Hava Yolları’na Emniyet Eksikliklerinden Dolayı Denetimi Sürdürme Talimatı verdi

 








Hindistan, Türk Hava Yolları’na Emniyet Eksikliklerinden Dolayı Denetimi Sürdürme Talimatı verdi

Reuters’ın haberine göre Hindistan sivil havacılık bakanlığı çarşamba günü yaptığı açıklamada, taşıyıcının yolcu ve kargo uçuşlarının çeşitli şehirlerde yapılan denetimleri sırasında bulunan eksikliklerin ardından Türk Hava Yolları’na havacılık yönetmeliklerine tam uyulması talimatını verdi.

Havacılık bakanlığı yaptığı açıklamada, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün 29 Mayıs – 2 Haziran tarihleri arasında dört Hindistan şehrinde bayrak taşıyıcı Türk Hava Yolları’nın yolcu ve kargo uçuşlarında denetimler gerçekleştirildiğini söyledi.

Havacılık otoritesi, Hindistan genelinde patlayıcı madde taşımacılığı için DGCA izni gerektiren “Tehlikeli Maddeler” içeren kargolar da dahil olmak üzere denetimler sırasında eksiklikler buldu. Bakanlık, malların manifestoda belirtilmediğini söyledi.

Türk Hava Yolları, Reuters’ın yorum talebine medyaya akseden herhangi bir yanıt vermedi.

Denetim, Hindistan’ın IndiGo şirketinin geçen hafta 31 Ağustos’a kadar Türk Hava Yolları ile kiralama anlaşmasını sonlandıracağını söylemesinin ardından geldi. Anlaşma, Türkiye’nin iki Güney Asya komşusu arasındaki son çatışma sırasında Pakistan’ı desteklemesinin ardından Hindistan’da kamuoyunda eleştiriye maruz kaldı.

Havacılık bakanlığı, Sürekli emniyet denetimini sağlamak için gerektiği takdirde daha fazla takip denetimi yapılacağının bilgisini verdi. DGCA, denetimleri Hindistan’ın Delhi ve Haydarabad, Chennai ve Bengaluru şehirlerinde gerçekleştirdi.

Haberden de açıkça anlaşılacağı gibi yaşanan sorunun THY’nın emniyet eksikliğinden ziyade, ülkemiz yönetiminin Hindistan-Pakistan çatışmasında Pakistan’ın yanında yer alması nedeniyle masaya konduğu açıkça anlaşılmaktadır. Umarız sorun kısa sürede çözümlenir.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...