Ana içeriğe atla

THY’nin A321neo Uçağı Dublin Havaalanı’nda İniş Esnasında kuyruk çarpması Olayı yaşadı

 










THY’nin A321neo Uçağı Dublin Havaalanı’nda İniş Esnasında kuyruk çarpması Olayı yaşadı

TK1973 A321 neo uçağı DUB Havalimanı 28 pistine yaklaşma da inişten vazgeçip pas geçmeyi başlatmıştır. Pas geçerken 12.03 Yerel saatte uçağın kuyruk kısmı piste çarpmış ve sonrasında ikinci yaklaşmada emniyetle 28 pistine inişini gerçekleştirmiştir.


Uçak (TC-LTG), gerekli teknik kontrolleri yapılmak üzere TK 1974 DUB-IST uçuşu geciktirilmiştir. Yazıyı hazırladığım 23.20 İstanbul yerel saatinde uçak hala yerde olup uçuşun iptal edildiği görülmektedir.

Sektörde olaylara göz atıldığında kalkış ve inişte kuyruk çarpması olayların azımsanamayacak kadar çok olduğu görülmektedir. Airbus 321 neo uçaklarında kuyruk teması diğer tiplere göre daha fazladır. Kuyruk teması asla basit bir olay olarak değerlendirilmemelidir. Bazı kuyruk temasları sonrasında yapılan incelemelerde ciddi hasarların oluştuğu tespit edilmiştir. Ayrıca bir Havayolu işletmesinde kronik kuyruk çarpmaları ciddi bir kontrol kaybı neticesinde kaza yaşanabileceğinin ÖNCÜLÜ olarak değerlendirilmelidir.

İniş esnasında DUB meydanı hava durumu aşağıda verilmiştir. Hava durumuna göre rüzgar etkisinin olmadığı değerlendirilmektedir. (8kts yan rüzgarı- 3kts kuyruk rüzgarı

Elimizde kısıtlı ADS-B verilerinin olması nedeniyle pas geçme esnasında kuyruk çarpmasının sebebini bilemiyorum. Bununla beraber emniyet birimi FDR çözümlemesi neticesinde olayın oluş şekli ve nedenlerini tespit edecektir. Bunun neticesinde kuyruk çarpması olaylarını minimize edecek inisiyatiflerin alınmasıdır.

EIDW 011100Z 03009KT 9999 FEW023 BKN034 15/10 Q1018 NOSIG

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...