Ana içeriğe atla

ICAO Havayolu Endüstrisinin Pilot Emeklilik Yaşını Yükseltme Teklifini Reddetti

 







Karar, Kongre’nin Geçen Yıl Yaş Yükseltmesini Reddetmesinin Ardından Geldi.

Küresel bir havayolu ticaret birliği olan Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) tarafından sunulan bir çalışma raporu, Montreal’de düzenlenen 42. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Genel Kurulu’nda kesin bir dille reddedildi. Uluslararası Havayolu Pilotları Birliği Başkanı Kaptan Jason Ambrosi şu açıklamayı yaptı:

“ALPA (Havayolu Pilotlar Birliği), ICAO’yu mevcut tıp biliminin ve mevcut verilerin pilot emeklilik yaşının yükseltilmesini desteklemediğini yinelediği için takdir etmiştir. ALPA ayrıca, küresel havacılık tıbbi risk yönetim sistemini güçlendirmek ve uyumlu hale getirmek amacıyla veri oluşturma ve analiz prosedürlerini iyileştirme konusundaki ICAO Sekreterliği’nin kararlılığını takdir etmektedir.”

ALPA açıklamasında tıpkı Kongre’nin geçen yıl benzeri bir hamleyi reddedip mevcut standardı desteklediğini yinelediği gibi, ICAO’nun da sağlam havacılık politikasını siyasi oyunların önüne koyduğunu belirtti. Pilot emeklilik yaşını yükseltmesinin, hava trafik kontrol sisteminin modernizasyonu gibi sektörün acil ihtiyaçlarından dikkati dağıtan bir soruna çözüm arayışı olduğunu söyledi. Amerika Birleşik Devletlerinin havacılıkta dünya lideri olduğunu, özellikle veri ve bilime dayanmayan, ABD havacılık sistemini bozacak ve uluslararası standartların dışına çıkaracak her türlü siyasi girişime karşı koyulması gereği vurgulandı.

1931 yılında kurulan ALPA, dünyanın en büyük havayolu pilotları sendikasıdır ve 43 ABD ve Kanada havayolunda 80.000’den fazla pilotu temsil etmektedir.

IATA’nın pilot yaşının 67’ye yükseltilmesi önerisi ve çalışmasının, ICAO’nun bu deklarasyonu sonucu en azından uzun bir süre için gündemden çıkacağı değerlendirilmektedir.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...